Nebojte se, on nic nedělá

Tak přesně tato slova můžeme dost často slyšet od všech možných pejskařů. Před chvílí se taková scéna odehrála pod mým oknem. Nějaká ženská venčila čokla třošku podobnýho kólii. Pes pobíhal jak zblázněnej od jednoho psa k druhýmu, který se tam taky venčili. Potom se začli očuchávat a jako jeden velkej chumel se dostali až k ženský sedící na lavičce o kus dál. Asi se jí to moc nezdálo, protože majitelka toho největšího začla volat: "Nebojte se, on nic nedělá !" Ale komu ? Jestli jsem to celé pochopil správně, tak ten pes nic nedělal leda tak na její příkazy, aby se vrátil. Pokud si myslíte, že ženská bude mít aspoň snahu pro svý psisko dojít, když už na ní ten čokl kašle, mýlíte se.

Nevím, proč i přes to, že ten pes možná nic nedělá, se musí nechat ostatní lidé obtěžovat chlupatou koulí ? Stejně tak nechápu, proč se na mě ještě někteří pejskaři usmívají, jak maj skvělýho čokla, když si ke mě čuchá. Kdybych o tohle všechno stál, asi bych si možná pořídil vlastního. Je to trošku podobný jako s kouřením, kdybych chtěl čuchat a vdechovat cigaretový dým, začnu s tím sám a ne jen zprostředkovaně z něčí pusy.

Přidej na Seznam
— 24. června 2003 - 12:27, Jirka

Komentáře:

24. června 2003 - 12:34, David
No jo, Jirka a jeho Kynofobie :-)

- "Kouše?"
- "Ne, nekouše, rovnou trhá!"

:-)
24. června 2003 - 13:04, hanka
tak to je jeden z duvodu,proc jsem upustila od prochazek s nasim hafikem.mame maleho psa a velci nevychovani coklove nejen,ze "nic nedelali",ale taky si "jen hrali".to,ze se nam jejich hra nelibi,(obzvlast,kdyz nas pejsek dostal roli masicka),jim je zcela jedno.nastesti mame hodne velikou zahradu a tak nejsme odkazani na piskoviste na sidlisti.ja mam psy moc rada,ale nevychovance s dementnima panickama,kteri si mysli,ze okolni svet byl stvoren k obdivu jejich alika,fakt nemusim.
24. června 2003 - 13:33, Alraune
Jsem majitelkou dvou čub československého vlčáka, které "něco dělají" což znamená, že ta mladší toho navolno moc nenaběhá.
Problémem je, že pro socializaci psa je velmi důležité, aby se normálně stýkal s lidmi, takže je imho menší zlo, když někoho očichávají, než když cizího člověka vidí přinejlepším za plotem.

Ne, že bych své feny k někomu příliš pouštěla, chápu, že 40 kilového zvířete, které vypadá takřka úplně jako vlk, se lidé bát mohou. Na druhé straně, spousta se jich nebojí, a to je ještě horší, protže vysvětlovat, že není rozumné je objímat kolem krku je taky otrava.

A nemyslete, že majitelé těch otravů vás terorizují, oni jsou jen neuvěřitelně laxní, což usuzuju z toho, že když je prosím já, aby si své zvířátko zavolali, protože mu hrozí sežrání, nereagují také. A to je dost překvapující :)
24. června 2003 - 15:47, jirka
No celej problem by pomohlo vyresit jedno - nahubek a voditko a pod tezkejma pokutama vymahat fizlama. Stejne tak jako u zlodeje naprava neprijde tim, ze ho budem vodit do supermarketu nechame ho divat se na zbozi, at si ho ocicha a zvykne si na nej.
24. června 2003 - 16:08, David
No kdyz si segra vymohla psa, ja jsem o nej nijak nestal, protoze me nelakaly povinnosti a starosti s nim spojene. Proste svuj cas chci venovat jinym vecem. To ze ji ted mam na starost je vec jina.

Ale kdyz me zas prijde nejaky pes ocuchat, nevim, proc by mi to melo vadit, pokud na me nezacne skakat a neuspini me. To se mi ale zu dlouho nestalo a vetsina psu je naucena, ze to delat nema.

A je mi lito vsech psu, ktery se za celej zivot dostanou ven jen na voditku, pripadne se probehnou jen vyjimecne. To je pak fakt psi zivot a jestli majitele nemuzou jinak, tak at snad radsi toho psa nemaj vubec. Kdyby jeste mely mit porad nahubky, bylo by to pro ne dost peklo.

Zrovna dneska jsem videl chlapka s rotvajlerem a pudlem. Muzu rict, ze tak vzorny psy jsem snad jeste nevidel. Poslouchali na slovo, pred silnici se posadili a kdyz jim to dovolil, presli.

Samozrejme, ze ale nevychovany coklove, co otravujou a perou se a pan na ne kasle mi taky dost vadej. Uf, to je ale vylev :-)
24. června 2003 - 16:34, jirka
2David: To se mi moc nezda, kdyz vim, ze se psem nemuzu na cvicak nebo nemam velkou zahradu, kde se muze probehnout, tak tim prece nemuzu ohrozovat a obtezovat jiny lidi. Navic nikdo nevi, co se tomu psovi prestane/zacne libit a kdy koho kousne nebo uspini. Halt by mel mit minimalne nahubek. Jo a to ani nemluvim o tom, kolik pejskaru vyhazuje psi hovna do popelnic a nebo je necha valet na ulici.
24. června 2003 - 16:45, Alraune
Náhubek nic neřeší a je kvalitativně stejný, jako bys celý život musel chodit se spoutanýma rukama. Nikdo přece neví, kdy pocítíš touhu někoho zbít, nebo zabít.

Bezpečnost nezajišťuje. tuším, že nikdo z vás není tak starý, aby pamatoval demonstrace před listopadem, ale zažila jsem zásah policejních psů v košících. Dostat košem do obličeje od psa středního plemene znamená přeražený nos. Ano, oni měli košík a byli na vodítku, a to, co vám provedli bylo velmi, velmi nepříjemné.
24. června 2003 - 16:58, jirka
No prave a nahubkem tomu predejdes.

Tenhle argument (s tim nahubkem) znam a mam ho moc "rad", podivej se nekdy co se stane, kdyz do tebe ten pes kousne. Stejne tak je spatne to, ze kdyz pes nekoho pokouse, nejde okamzite na utraceni nebo do utulku, za mriz. Neni tak malo pripadu, kde pes pokouse nekoho nekolikrat. Stejne tak majitele by meli byt souzeni, jako kdyby to ublizeni na zdravi zpusobili sami a tudiz jit pred soud a popripade do basy.
24. června 2003 - 17:16, David
Myslim, ze je treba jasne oddelit nekolik pripadu.

Pes, ktery nekoho opakovane pokouse, pripadne zmrzaci si jasne zaslouzi injekci on veterinare. Jeho pan ma pravo na spravedlivy soudni proces za ublizeni na zdravi.

Psovi, ktery uz nekoho jednou pokousal patri kosik a voditko. Jeho panovi stjny soud a trest odpovidajici vaznosti zraneni.

Pes, ktery nikdy nkomu nic neudelal ale klidne muze behat po vsech parcich jak chce. Samozrejme jeho pan ma dbat, aby na nikoho neskakal a nikoho ani neprimerene neobtezoval, ani neutocil na cizi psy - to si to voditko pak zaslouzi taky.

Ale tomu, aby si cuchnul ke kolemjdoucimu, se asi da zabranit tezko a ani nevidim duvod, proc by melo. To je asi jako chtit, abyses se nekoukal na lidi, ktery jdou proti tobe.

A s tim sbiranim vykalu - u nas v parku na to instalovali kose se sackama. Lidi poctive sbirali a vyhazovali. Jenze ouha - nikdo je nevyvazel, i kdyz byly vrchovaty. Nepral bych vam kolem toho kazdy den chodit. To to radsi melo zustat v trave, kde se to za chvilku rozlozi. A kazdej slusnej pes by mel byt naucenej nekadit uprostred chodniku, ale nekam do travy apod.
24. června 2003 - 17:48, Ales
Souhlasim s Jirkou.
Sam sice psa chci, ale chapu, ze jiny lidi z nich tak odvazany nejsou. Takze mi prijde jako obycejna slusnost nenechat psa ocuchavat cizi lidi.

24. června 2003 - 20:24, jirka
2David: mohl bych s tebou souhlasit, do te doby, kam az saha v tvym komentari "tvrda linie". :) Nechapu ale, proc by se melo cekat na pokousani psem a pak mu teprv pripadne strcit nahubek, neni lepsi prevence, nez nasledne trestani a odcineni chyby.

Jo a s tema vykalama je to smutny, co rikas. Des je to treba na Vinohradech, nechapu, ze se s tim neco nedela. :(
24. června 2003 - 20:41, David
2 Jirka: Proc tedy rovnou nezavrit vsechny do krimu, jak pise Alruane. Proc cekame, az nekoho zabijou nebo neco urkadnou? Proc teda vsichni lidi nemusej chodit s tema spoutanejma rokama? Proc se vsem nevezmou ridicaky? Co kdyby zavinili nejakou nehodu? Proc se nezakazou kuchynsky noze? To je preci naprosto idealni zbran! Jak to, ze se prodavaji sirky, kdyz se s nima da zpusobit tolik skody?
24. června 2003 - 20:54, jirka
to uz me taky napadlo :)))))))

Ale ja nerikam, at to nosej vsude, doma at se panicek klidne necha pokousat. :))) Jde mi jen o to, aby se lidi nemuseli bat jit ve meste po ulici, ze na ne vyskoci obrovskej cokl a panicek nikde. Navic mam takovej dojem, ze to i v nejaky vyhlasce (zakonu) je, aby byl nahubek a voditko, ale kaslou na to vsichni, pocinaje fizlama a konce pejskarema. Nebo neni ? Jde mi jen o to, aby se lidi nemuseli bat na ukor psiho spokojenyho zivota. Mozna se pletu, ale jako clovek mam snad narok na bezpeci spis nez pes (ci clovek) na pohodli, ne ?
25. června 2003 - 00:00, mysh
2 jirka: lidi co se ohani "vyhlaskou" a nahubkem a vymahanim pokut policajtama fakt miluju :)

muj pes (vorech btw) ma zakladni vycvik (na cvicaku, kapisto?), a je jedinej na sidlisti kterej opravdu posloucha. a s nahubkem a voditkem jsem s nim jeste nesel (kdyz potrebuju, jde u nohy, jinak volne).
nevim jestli mas psa, ale ten muj na zavolani pribehne i od haravy feny (pejskari pochopi co to znamena, ty asi ne :)

nevim proc kdyz jsem investoval tolik usili do vychovy svyho psa (a investuju neustale, protoze psi nejsou stroje), bych mel bejt (nebo spis on) pokutovan povinnosti noseni kosiku a voditka kdyz 99% pudlovodicu na vychovu totalne se*e a o svym psu vi velky hovno

vsechno je to o chapani svobody. ja si uvedomuju ze moje (psova) svoboda konci tam kde zacina svoboda jinyho. odmitam ale nest "vinu" za ostatni - sveho psa jsem zvladl, rucim za nej, a nepotrebuju aby me policajti buzerovali "preventivne"

pes je "nastroj" v rukou sveho pana - pokud nekomu ublizi (napr.), mel by si to vyz^rat panecek - nic vic, nic min

sem ospalej a mluvim z cesty ... co si ale uvedomuju, je, ze Jirkovo komunisticky pojeti verejneho poradku neni v zadnem pripade ojedinele a ze nechci zit ve state kde by takovito lide rozhodovali o osude ostatnich - coz se bohuzel deje takze asi brzo zmizim :) stejne to tu de od desiti k peti :/

25. června 2003 - 00:04, mysh
ad jirkova kynofobie:

miluju kdyz maminky rikaji detem: "Nechod k pejskovi, nebo te pokouse"

takovy deti budou mit 100pro v dospelosti zdravy vztah ke psum :)
25. června 2003 - 00:21, hanka
myshaku,myslim,ze zbytecne machrujes.ja jsem od mala vyrustala se psem,ale k tem cizim me taky nasi nepousteli.myslim,ze je to zcela v poradku,kdyz psa neznam,tak nepripustim,aby se na nej moje dite veselo!!!je lepsi ho 10x uporzornit zbytecne,nez mu jednou nechat ukousnout ucho!verim,ze tvuj pes je vychovany,ale co ti ostatni,jejichz majitele je maji proto,ze jim ladi k domu?psi by meli chodit bez voditka,jen tam,kde je k tomu urceny prostor.rozhodne jsem proti venceni mezi panelaky na piskovistich!
25. června 2003 - 02:47, Lendys
jak se říká, jaký pán, takový pes:-P
Každý tu má částěčnou pravdu. Částečnou proto, že ji interpretuje ze svého pohledu - třeba jako milovníka, či chovatele psa. Já se víc přikláním k Jirkovi a přiznám se, že jsem taky ovlivněna a to fakt hnusným pokousáním v dětství. Než by někdo namítal, co jsem tomu ubohému pejskovi udělala, tak na svou obhajobu musím podotknout, že jsem byla na opačné sraně cesty a pes naprosto nereagoval na povely pána. /btw: tehdy taky padlo něco v tom smyslu: "nebojte se", když si to pes šinul úhlopříčně ke mně/ Je pravda, že bych neměla paušalizovat, obecně mám zvířátka ráda - a to nejen na talíři ;), jak by mohlo někoho napadnout, ale už to ve vás je, podvědomý strach, nepříjemná zkušenost. Zvlášť když jsem tehdy na pohotovosti šíleně brečela, že umřu, jak jsem se bála vztekliny. No byla jsem fakt hodně malá:-P
proto na očichávání a ujišťování, že pes nic nedělá, jen tak nedám.
25. června 2003 - 09:19, jirka
2mysh: Nevim, jestli si nepletes chapani svobody s anarchii, a taky nevim, jestli nestavis chapani svobody pro psa vys, nez pro cloveka, clovek ma spis pravo nechat probehnout svoje dite nebo sebe v cistym parku, nez pejskar svyho psa, zvlaste pak bez nahubku a bez voditka. Ja fakt nevidim jedinej duvod, proc by se mel nekdo nechat zbytecne ohrozovat nebo dokonce dopadnout, jako chudak Lendys, :( jen kvuli tomu aby se tvuj nebo jinej vorech citil "svobodnej". Myslim, ze voditko a nahubek takovy omezeni nejsou a pes by si na nej urcite zvykl. Navic, pokud chcete, aby mel na ulici pohyb, tak s nim na tom voditku treba behejte. :))

A jeste jedna vec, myslim, ze by razem pribylo nahubku a voditek, kdyby se kazdy pokousani zacalo konecne resit, jako ublizeni na zdravi, to uz byste takovy maseri nebyli. Prece jen, kolika z vas se chce pripadne az do krymu, jen za "svobodu" psiska ?
25. června 2003 - 10:13, -bda-
Jelikoz ma v nasi rodine chov a vycvik psu dlouhou tradici, neda mi abych taky nezareagoval. Clovek, ktery tvrdi, ze ma sveho psa na 100% zvladnuteho nebo ze "nic nedela" se muze taky seredne mylit, protoze pes ma vlastni mozek (leckdy vetsi nez jeho pan).

K tem nahubkum bych chtel rici, ze u utociciho velkeho (podtrhuji velkeho) psa, je temer jedno zda nahubek ma nebo ne. Dratenym kosem dokaze zmrzacit temer stejne snadno jako bez nej a male dite snadno i zabit. A verte, ze vim o cem pisu.

Zdaleka netvrdim, ze neexistuji hodni psi, kteri nekousou, tvrdim ale, ze vetsina lidi ve skutecnosti nevi, ceho je at uz jejich ci cizi pes schopen a podle toho je treba se zaridit.
25. června 2003 - 17:12, Alraune
Všechno je silně subjektivní. Někdo se psů bojí, někdo ne. Imho je nesmysl mordovat malé psy a štěňata a staré psy v koších, jen proto, že někdo bude mít lepší pocit. Někdo bude mít zas horší pocit.

Řešením je prostě vymahatelnost práva a zodpovědnost majitele za psa. A pokud jde o pokousání, pokud mám fenu u nohy na vodítku a opilec se jí snaží přes mé i její protesty objímat, tak ho operu buď já, nebo ona.

PS. Všimli jste si, jak jsou všechny kynologické debaty citově zabarvené? To proto, že jsou zatraceně málo racionální, mluví se o láskách a neláskách. :))

A ještě něco, jsem v celostátním výborku Klubu chovatelů československého vlčáka. Smutné nejsou ani tak statistiky o pokousáních (těch je minimum), spíš seznam otrávených a zastřelených psů. Když vám někdo zastřelí psa na dvoře, je to, jako by vám odbouchli příbuzného.
19. září 2005 - 01:03, delta4
jirka ses pako na emtou !!!!!

1 mnel sem psa fenu boseron "bauceron" nakej takovej debil mi ji otravil policije stim nic nechtela mit tak sem si to viresil sam
ten hajzl skoncil spatne hodne spatne
2 nikdy mi nikoho nenapadle "clovjeka" ani dite atd
3 s druhimy psi byl trochu problem byla dost vibirava na psi kor na ty male "kundolizky" kteri vesmes bjehaji bez voditka a nahubku kdiz vidi velkeho psa tak stakaj jak streleni a obcas se nekterej snazil ji kousnout do zadnich pacek "mnela vzdy kosik" tak se namohla branit !!! tak sem to vzdy resil ja !
4 vsechno je v lidech psi kocky a vsechny zvirata zanic nemohou !!!
5 znam par pripadu napadenim psem clovjeka osobne ale dicky ten clovjek dal pricinu pro utok nikdy ne naopak !!!
6 pricin je hodne jasne ! mnohe si lide neuvjedomuji ale delaji chyby
7 zakladni chyba je ze lide zapominaji ze PES I KOCKY sou !!!!selmy!!!! a ne stroje pro zabavu !
8 sam sem pro prisne postihy majitelu psu kteri nedodrzuji zakony a vihlasky !!!!!!!
9 nase zakony sou na hovno hovno hovno a to sem jeste slusny podle to co vim o nasich zakonech je na majiteli psa jak ho zajisti aby nikoho nenapadl a naspusobi zraneni a skodu
10 takze na prd protoze vjetsina majitelu svich milacku si misli ten muj nic nemuze udelat ten je hodny ale hovno jednou je to selma a ta selmou zustane vzdycky jasne
11 pes bude takovy jakeho si ho udelam "vichovam"
12 pes pokut ho clovjek nenauci zabijet tak sam bude zabijet jen tehdy kdyz bude uspokojovat hlad a nebo strach "zatlacen do kouta"
13 za vsechno mohou lide !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14 dik alraune dik
15 tod vse tak cau zas nekdy
16 lide spamatujtese prosim a uvazujte

4. března 2006 - 16:44, sara
Spravne, lidi vzpamatujte se!!! Vedete tady debaty o tom jak strasne vas psi obtezujou i tim, ze si dovoli k vam cuchnout. Smrdite snad? Oni a dalsi zvirata byli na teto planete jeste driv nez my (samozrejme v jine podobe), nemaji teda snad pravo chovat se jako psi? Jim je to vlastni, stejne tak, jako si lidi podavaji ruce. Chcete jim vzit naprosto vsechno? Lidi se kolikrat chovaji jeste hur jak zvirata a verte, vim o tom své. Taky jsem prisla o psa tim, ze mi ho nejaka k---a otravila. Vy, co nemate psa nebo jine zvire doma to asi tezko pochopite, ale kdyz zijete 14let se psem v jednom byte a prijdete o nej jen kvuli tomu, ze se nejakej blbecek chce pobavit, tak to minimalne zamrzi. Byl to clen rodiny a moc mi chybi , i kdyz uz je to temer rok. A zadnej jinej pes mi ho nikdy nenahradi. Kdo je vetsi parchant pes nebo clovek? Prevence pokousani psa neni v tom narvat mu na hubu kosik a zamezit mu v pohybu. Je to hlavne v tom poucit lidi o tom jak se ke psum maji chovat, ze si nemaji porizovat psa jen jako doplnek, kaslat na nej a potom se divit nasledkum. Lidi si daleko vic ublizuji sami mezi sebou. A jestli ne tak o.k - spoutejte mi ruce a zamezte mi v pohybu, protoze vam zarucuju, ze jeste jednou mi nekdo sahne a meho psa a bude mu chtit ublizit, tak to bude tezko rozchazet - jsem potencialne nebezpecna.
7. května 2006 - 11:14, Honza
Vcera moji zenu (chodi s postou, takze si nemuze prilis vybirat) pokousal jezevcik. V cele ulici je znamy svou agresivitou, nikdy neni uvazany a pronasleduje deti ze sousedstvi na verejne komunikaci dobre 500 m daleko a vsichni se ho boji. Majitel ani nema okolo pozemku plot(!), takze to zvire muze kdy chce kam chce. Navic se rika (ale nemam to zatim overene), ze to neni jeho prvni pripad napadeni cloveka. Jake mam moznost takove nezodpovedne jednani zarazit? Pripadne na muj e-mail, dekuji.

Archiv všech zápisů