Milenci a vrazi - jako proč?

Když jsem se doslechl, že mají být zfilmováni Páralovi Milenci a vrazi, říkal jsem si - proboha proč? Od Párala jsem nikdy nic nečetl a ani číst nebudu, protože k tomu podle všech dostupných informací není důvod. Protože to zkrátka není autor, který by mohl čtenáři říct něco, co by bylo aspoň trochu aktuální.

A o to víc by mě zajímalo, co vedlo Viktora Polesného ke zpracování právě této látky. Předpokládal jsem, že ten film bude špatný už z principu, ale jak se zdá, dopadlo to ještě hůř než mohlo. V úterý se schválně půjdu na kousek podívat, tak jsem zvědavý.

A třeba se dočkáme chvíle, kdy se Zdeněk Troška ujme zpracování Honzíkovy cesty (kterou jsem samozřejmě taky nečetl).

Přidej na Seznam
— 3. prosince 2004 - 16:03, David

Komentáře:

4. prosince 2004 - 12:45, binarniladin | http://binarniladin.bloguje.cz/
Páni..ty si děláš na autory názor podle toho co ti o nich řekne někdo druhý? No potěš koště.
4. prosince 2004 - 13:16, David | http://denicek.net
Nazor? Ja jsem tu snad vyslovil nejaky nazor? Jednam jen na zaklade vedomosti, ktere mi zprostredkovala skola stejne jako kazdemu jinemu. A to jsou informace, kterym z velke casti proste musis verit, protoze samozrejme nemuzes osobne overovat vsechno, co se doctes nebo co ti kdo rekne. Muzes si tak akorat vybirat zdroje, ktere jsou pro tebe duveryhodne a ktere ne.
4. prosince 2004 - 15:44, Neznámá
Naprosto nesouhlasim s tim, cos Davide napsal ! Neni pravda, že nám Páral nemá co říct. Myslim, že je od tebe dost odvážné takhle radikálně někoho označit za neaktuálního, když jsi od něj nic nečetl. Já četla Profesionální ženu a Válku s mnohozvířetem a myslím, že o mnohozvířeti by si měli přečíst všichni lidi na světě právě v naší době. Je až příliš aktuální !
4. prosince 2004 - 17:37, Verča
Samozrejme, ze jsi vyslovil nazor, Davide, a dost debilni, sorry!
4. prosince 2004 - 18:27, pachollini | http://seky.nahory.net/
IMHO je naopak Páral zajímavý a jeho knihy nejsou vesměs o nic méně aktuální než byly v době svého vzniku (alespoň to platí o těch, co znám, myslím, že později to s ním šlo trochu dolů), byť stojí za to přečíst tak dvě (Milenci a vrazi budou jedna z nich), pak se opakuje.
4. prosince 2004 - 20:09, chuck.m | http://morrisland.wz.cz
Tys nečetl Honzíkovu cestu? To muselo být kruté dětství ;-))
5. prosince 2004 - 22:06, David | http://denicek.net
2 chuck.m: Svym zpusobem mas pravdu - vyrustal jsem prevazne na Andersenovi a na pohadkach bri Grimmů :-)
6. prosince 2004 - 13:13, Honzí
Profesionální žena je výborná!!!
A nečíst Honzíkovu cestu je základní mezera ve vzdělání:-)

Já zase nechápu, co se kdy komu líbilo na Andersenovi...
6. prosince 2004 - 13:25, Verča
Presne :-) Leda by Andersenovy pohadky nekdo povazoval za skvelou pripravu deti do zivota, zadna idylka, pekne od zacatku tvrda realita :-) At si deti zvykaji :-))
6. prosince 2004 - 13:44, jirka
Nechapu, jak si nemohl cist Honzikovu cestu, dyk to snad byla skolni cetba na prvnim stupni, ne? Nebo aspon my to tak meli.
6. prosince 2004 - 15:22, David | http://denicek.net
Tim, ze se nejaka knizka vyskytla na seznamu povinne cetby se mi automaticky znechutila, coz byla v rade pripadu skoda, jak jsem pozdeji zjistil, kdyz jsem se rozhodl si ji precist sam od sebe. Ale Honzikovy cesty se to teda netyka. My jsme cetli Robinson od Plevy a nevim co dalsiho, ale Cestu teda ne.
6. prosince 2004 - 15:29, jirka
My meli knizky Maly Bobes a Honzikova cesta. Nevim v ktery tride byla Cesta, ale Bobes byl ve treti nebo ctvrty, kazdej nahlas precetl par vet a behem roku jsme to docetli. :)
6. prosince 2004 - 15:36, David | http://denicek.net
Jak jsem mohl zapomenout na Bobse? To byla ta druha knizka kterou jsme cetli. A s kterym koncem byl ten vas? (Pleva totiz k ruznym vydanim napsal ruzne konce, podle toho jak se menily politicke pomery. V jednom snad pan tovarnik zaplati Bobsovi studia, v jinem zas vykoristuje jeho tatinka nebo tak nejak nevim to bohuzel presne :-( Ty zbyly dva budou pak variace na podobne tema...)
6. prosince 2004 - 17:26, Inka
Ty nevzdelany tele! Jak muzes hodnotit Parala, kdyz si ho v zivote necetl! Paral patri mezi stezejni autory nasi literatury. Jeho posledni knihy sice nic nevypovidaji, ale Milenci a vrazi jsou vrcholem jeho tvorby! Mas opravdu inteligenci houpaciho kone! Tesilo me Inka.
P.S.:Milence a vrahy radeji necti, nemusel bys nektere pasaze pochopit.
6. prosince 2004 - 17:36, Madda Serafinova
Davide, taky das na nazor ostatnich, kdyz jdes sbalit holku nebo kluka? Zrejme asi jo. Ridis se vzdy a ve vsem dle "dostupnych informaci". Chlapce, ty nejsi kulturni barbar. Ty jsi hovado!
Madda (postava z románu)
6. prosince 2004 - 18:47, jirka
No aby se to tady nezvrhlo v duchaprosty plky a nadavky, asi by bylo dobre podotknout, ze je pomerne normalni se rozhodovat na zaklade zkusenosti nekoho jineho. Kdyby to tak nebylo, tak jeste ted sbirame korinky. Takze mozna David zmeni pod tihou vasich argumentu nazor, ale pokud ma nejaky aspon trosku duveryhodny zdroj/zdroje asi se tema kecama tady presvedcit nenecha.

2Madda Serafinova: S Davidem jsme se nedavno shodli, ze je nejdulezitejsi, aby se nase holka nelibila ani tak nam, jako kamosum a aby ji meli kamosi radi a nemohli o ni nikdy rict nic spatnyho. Na tom nam zalezi nejvic. Takze to jen tak na vysvetlenou. ;)))
6. prosince 2004 - 21:39, David | http://denicek.net
Jsem rad, ze se mi podarilo vyvolat tak zajimave reakce. Presne jak rekl Jirka, neni mozne si vytvaret nazor na uplne vsechno dle vlastni zkusenosti a sekundarni prameny jsou zcela legitimni zdroj informaci, pokud se zrovna nechystate na profesuru. Takze nechapu, v cem je problem.

Nadale tedy tvrdim, ze Paraluv uspech tkvi jedine v tom, ze v dobe, kdy byl na vrcholu tvorby byl jeden z mala, koho komunisti povolili vydavat a zaroven se dal cist. V dnesni dobe to povazuju za ztratu casu.
7. prosince 2004 - 07:40, Verča
Jirko, tak to me vazne tesi, ze jsem te mela vubec moznost poznat :-)))))
Davide, ztrata casu, aha! Uzasnakovi - uz jsi je videl? To bude prinos!
:-))
8. prosince 2004 - 17:59, kacenka
Davide, toho Parala si radsi dopln - sama jsem netusila, jak je jeho odkaz zivy. Faktem ale je, ze i osma (pokud dobre pocitam) filmova adaptace nektereho z jeho romanu dopadla dost hrozne, i kdyz prvni polovina byla nadprumerna. Konec zasazeny do roku 89 byl vylozene zvrhly. Kdyz uz jsme u zvrhlosti, musim priznat, ze jsem Paralovy romany cetla v nejakych jedenacti dvanacti letech jak na bezicim pasu a jsem jim dodnes vdecna, ze mi zprostredkovaly lehky porno uz v takhle ranym veku. Precti si Mladyho muze a bilou velrybu. Nebo Zemi zen, jestli mas rad antiutopie. A nebud tak radikalni, do prdele. kacenka
21. prosince 2004 - 01:08, hamša | http://hamsa.borec.cz
to se tě musím Davide, ehm, zastat, nenech si zkazit chut od kulturnich cosi co ctou parala! myslim ze kdyby cetli treba kunderu, tak ho bud nepochopi nebo parala odhodi. mluvit o nem jako o odkazu ceske literatury svedci bud o jejim totalnim upadku (coz co si budeme nalhavat, je v nem stejne) nebo o upadku ctenaru (co si budeme nalhavat, narod kde se nejvic kupuje pawlovska a wievegh proste neumi cist).
8. ledna 2005 - 21:19, Katka...
Tak to jses asi pekne zaostalej, jestli si nic necetl... Vis, cemu se rika jnizka? To je takovej ten tlustej popsanej sesit, co prodavaj v knihkupectvi nebo pujcujou v knihovne... Mozna by ti prospelo, kdyby ses aspon zasel podivat, jak vypada literarni dilo a pak bys asi tak blbe nekecal... Zkus o tom uvazovat, nez zase napises dalsi podobnej blabol...
13. ledna 2005 - 09:41, Klára
Některý z páralových děl nejsou zrovna moc záživný, to možná jo.Ostatně ale Babička od B.Němcový se od Sbírek pohádek od stejné autorky taky liší.Prpto si tu knížku nejdřív přečti a potom ji kritizuj!!!!!!!!!
21. února 2005 - 10:20, Brňačka
Možná bys měl Davídku začít číst, protože soudit něčí dílo jen podle toho, co ti někdo řekl, mi příjde trochu ( trochu víc než trochu...) omezený!
Čtu Milence a vrahi, protože si to chci nejdřív přečíst, než se na to kouknu v kině. A je to super. Páral má dobrej styl, nenudí a dokáže tě to zaujmout. Navíc umí dobře pracovat s představivostí a dobře propojuje děj. Přečti si to a pak teprve začni soudit!
5. dubna 2006 - 16:04, DaddyDaw
A ja jsem rád že je to zfilmované... :-) protože kdyby nebylo, tak bych si to musel přečíst...:-D Akorát na to kouknu a mám referátek "přečtený" ! TAKŽE JEDINĚ DOBŘE... Jen ať zfilmovávají knižní díla... :-D
20. dubna 2006 - 15:34, Katka
Pardon,ale tato kniha je nehorsi a nejtragictejsi kniha vsech dob,naprosto naturalisticko-nechutna.Nezaujme,zbytecné sceny,clovek ztraci nit,resi se tam howno a po jazykove starnce nic moc.No proste HRŮZA

p.s.Proti gustu.........
20. dubna 2006 - 15:39, Katka
Motivy šedé chemičky a jednoho domu, v němž se potkávají nadrženci a běhny všech možných věkových skupin Polesný dle návodů Páralovy předlohy spojil v ohavný sled souloží bez psychologického základu i věrohodnosti. Chlapům to tlačí na mozek a ženské, ehm, svrbí čára, a tak si můžeme vychutnat jeden neerotický a v zásadě i neopodstatněný "mrd" za druhým. Sledujeme prázdné figurky, neživotně vykreslené a plošší než ledová plocha, kterak bloudí v totálně chaotickém NIC.

Archiv všech zápisů