Rok Ďábla

Tak tímhle filmem Petr Zelenka překročil svůj stín. Knoflíkáři se mi nelíbili, ani jeden další film, kterej jsem od něj viděl, ale tohle byla bomba. Na jednu stranu jsem tušil, že by to mohlo být dobré a na druhou se trochu bál, právě kvůli svým špatným zkušenostem se Zelenkou. Ale Rok Ďábla je naprosto skvělej. Je vtipnej i vážnej zároveň, zábavnej a i celkem hlubokej a mnohovrstevnej. Každej si tam něco vybere. Všem doporučuju, je to jeden z nejlepších českejch filmů.

Přidej na Seznam
— 4. ledna 2003 - 13:43, David

Komentáře:

4. ledna 2003 - 16:55, Kano
Ale az po Ceste z Mesta ;o)
4. ledna 2003 - 17:06, David
Hm, to jsem nevidel a ani nepamatuju, co o tom ostatni rikali, takze nevim...
4. ledna 2003 - 21:19, jirka
Tak si vzpomen, rikal jsem ze to je ta nejvetsi picovina, co jsem kdy videl ! Musel to napasta nejakej hipik, co hleda pismenka na klavesnici a nebo je nehleda a je nastvanej, ze kdyz na ni umi psat, ze nebere prachy programatoru a lidi co makaj, tak se do nich obul. Klasickej levicovej intelektual. (Doufam, ze mam recht, :)) ale ten film je fakt picovina.)
5. ledna 2003 - 13:27, jirka
nasel jsem docela vtipnej obrazek, :)) tak jsem si rekl, at nejsi jedinej, kdo dava obrazky :)) tady je:

tucnaci

a asi jsem tim taky nasel dalsi denicek :)
5. ledna 2003 - 13:29, jirka
posledni dobou jsem nejakej roztrzitej, :O ten denicek je tady >>
11. ledna 2003 - 16:44, Carlos
No mne se Rok dabla moc nelibil.Rozhodne jsem od toho cekal vic.Proste prumer az podprumer.Jenom diky Rybicce jsem v tom kine neusnul :-). Na Knoflikare to proste nemelo. Sorry K'feltre ale ja mam presne opacny pocity nez ty.

Ad Cesta z mesta. Me ten film taky nak extra nazaujal, ale rozhodne bych ho hodnotil asi tak stejne jako Rok dabla. Takze taky hustej prumer. Jirko, ne vsechno,co je lyricky musi bejt levicovy a ne vsechno co je levicovy musi bejt nutne blby. Navic mi prislo, ze ten film i pres svou lyricnost byl dost objektivni,coz hodnotim veskrze kladne.


11. ledna 2003 - 21:18, David

2 Carlos:
Neser mě s tim K'felterem a rikam ti to naposled, ty YYYYYY!


12. ledna 2003 - 14:56, jirka
Jo s tim levicovym intelektualem to bude buh vi jak. :)) Ale me prijde ze ten film byla fakt blbost a ze to je jakysi vyrizovani si uctu s lidma co hodne pracujou, ze jsou to vlastne torsky se spatnym zivotnim stylem, neprijde ti ? Nebo jak bys to hodnotil ty, Carlos ?
12. ledna 2003 - 17:31, David

I když jsem Cestu z města neviděl, tak si myslim, že jsou lidi co hodně pracujou a pak jsou workoholici a to jsou podle mě trosky se špatným životním stylem :-)


13. ledna 2003 - 09:11, jirka
Je rozdil mezi workoholikama (opravdu nemocnejma lidma, ktery nemaj nejlepsi zivotni styl) :) a lidma ktery jsou pracovity, v praci odvadej co maj a pak za to maj penize, ale o workoholicich ten film rozhodne nebyl, neboj. :))

Jeste 2 Carlos: moc nechapu v cem objektivni ? :)
13. ledna 2003 - 23:08, David
No koneckonců i lidé, kteří ten film dělali museli být docela pracovití a odvést spoustu práce, za kterou dostali peníze. Aspoň bych tomu chtěl věřit. Něco jinýho je, když _pilný_lidi_co_hodně_pracujou_, což je podle mě dost neurčitá kategorie, zvlášť v týhle zemi, kritizuje bezdomovec, kterej by chtěl prachy zadarmo. Bezdomovci ale Cestu z města netočili, pokud vim. Asi se na to nakonec budu muset podívat, abych věděl, o čem se na mym deníčku píše :-)))
14. ledna 2003 - 17:37, jirka
No je otazka nakolik ta jejich prace byla kvalitni a myslim ze ani tady, v CR, neni prazdna fraze: _pilný_lidi_co_hodně_pracujou_. Pouze medializace, ze bohaty lidi si to jen nakradli a nevydelali si ani Kč poctive tady navozuje takovou atmosferu "havlova mafianskyho kapitalismu". Je to podobny jako s absolutni prednosti na prechodech-zajimalo by me kterej blb to vymyslel, ze se to bude v mediich dokola a dokola tvrdit a i kdyz uz je konecne dost mrtvejch, tak se stejne moc nemluvi o tom, ze to je blbost. Ale z5 k tomu filmu, ten bych rekl je o tom, ze soucasny zivotni styl je na spatny a proto kaze navrat k prirode ci co. Podle nej bys, treba ty Davide, mel ted maximalne tak louhovat bylinky a zadny kapani pipetou a extrakci DNA. :) Podtrzeno secteno ten film je blbej a pokud mu navic i o neco jde, tak me to prijde ze to je to, ze chce ukazat, ze zivotni styl dnesnich lidi je spatnej a ze nasi prarodice ho meli lepsi. Ja s tim proste nesouhlasim, proto je to podle me spatnej film.

Jo a dej vetsi vysku formulari na vkladani prispevku. :)
15. ledna 2003 - 01:03, David

1) To jestli je blbej film nebo jen nesdílíš názor v něm obsaženej je zásadní rozdíl. Já si dokážu představit film, s jehož myšlenkou nesouhlasim a bude super a naopak.

2) Taky jsem přesvědčenej, že kvalita života není vždy závislá na vyspělosti společnosti. Tzn. - dá se prožít kvalitní život mezi divochama a promarnit v dnešní Evropě. Samozřejmě, divoši nemaj třeba naše zdravotnictví, nejspíš umíraj dřív atd., ale stejně.

3) V ČR jsou _pilný_lidi_co_hodně_pracujou a maj za to peníze a pak jsou _pilný_lidi_co_hodně_pracujou_ a maj za to h...o, ač jsou vzdělaní a jejich práce je nezbytná a nenahraditelná. Třeba učitelé.

15. ledna 2003 - 09:13, jirka

Ted nevim jestli te mam jeste presvedcovat, ze ten film je blbost nebo jen obecne reagovat. Dejme tomu, ze puvodni myslenka je prekonana a nyni obecne, ale na ten film se podivej. :)))

1) Dalo by se souhlasit. :)

2) No to asi netvrdi nikdo, stejne tak jako na penezich apod. Jsou jiny hodnoty ktery cloveka cinej stastnym (i kdyz oboje ty veci nejsou spatny), :) ovsem ja bych si to nedal. Ovsem myslim ze spatnej nazor je, ze kulturam ktery dnes nepijou "Coca-colu" ji nesmime davat, protoze si znicime kolonii stredoveku, praveku ci co ja vim ceho. Myslim, ze tenhle nazor neni o pomoci tem lidem, ale o vlastni touze mit nekde zviratka, ktery pozoruju a na ktery se jako turista prijedu podivat. Myslim, ze ty lidi maj taky pravo na to zit jak chtej a jak my urcime, ze je pro ne nejlepsi zit s ostepem a snazit se lovit neco, co uz davno nezije.

3) Ja jsem socany a komouse nevolil, myslim, ze je snadno dohledatelny, kdo propaguje skolstvi takovy jaky je ted, v ruznejch hlasovanich ve snemovne by se asi naslo, ze lidovci spolu se socialistama proste musej statni nekvalitni skolstvi a pak par ultra vyberovejch skol se skolnym, kam ovsem poslou jen svoje deti:)) Jo a bohuzel ted uz bych i rekl, ze ty ucitelky na zakladkach ve svy valny vetsine nestoji za nic. Ty kvalitni uz tam, bohuzel, urcite nejsou ! U statnich zamestnancu je to bohuzel jinak, ale normalne je vse otazka poptavky/nabidky, netvrdim, ze treba historici nejsou vzdelany a nepracujou hodne...

4) Co soudis o zvetseni ty text area ?


15. ledna 2003 - 11:22, David

1) Ok

2) Otazka je, jestli tem ostatnim a rekneme chudsim spolecnostem zapad exportuje jen tu Colu, coz je pro nej jiste vyhodny, protoze trh je to sice slabej, ale obrovskej - hlavne muzou doufat v jeho potenciál do budoucnosti. Na druhou stranu, tam, kde by to třetí svět opravdu potřeboval na něj západ bodá, místo aby pomohl dostat se z bludnýho kruhu. Je fakt, ze za nektery veci si muzou sami (kdyz treba nepouzivat kondomy pri epidemii AIDS), ale za spoustu veci nese vinu spis zapad a je to jedine on, kdo dokaze pomoct. To by ale bylo na další dlouhej odstavec, takze doufam, ze si kazdej domysli, o cem asi tak mluvim.

3) Tomu, ze uz na ZS a koneckoncu ani na gymplech moc dobrejch ucitelek nezbejva bych docela veril. Co by tam taky ty schopné dělaly? Pouzivam zensky rod, protoze o chalapa tam zavadis snad jeste min nez o schopnou zenskou. Ale to je jen prirozeny dusledek problemu, ktery nikdo neresil. A dokud z ucitelstvi nebude prestizni a dobre placena profese, tezko se neco zmeni :-(

4) Textareu zvetsim :-)


15. ledna 2003 - 12:09, jirka
2) No je pravda, ze s timhle my, co cteme denicek asi nic neudelame. A rekl bych ze i lidem z White House jen pomysleni na to, ze by se to melo/mohlo nejak resit rasi vyrazka. :) 3) Jo reformu by to chtelo, nejlepsi cesta by asi byla udelat reformu, aby skoly nebyly zavisle jen na statu a postupnym zvetsovanim platu by prichazeli lide, kterym uz stoji za to jit ucit. :) Doufejme, ze pak budou lepsi, otazka je co a jak se uci na pedaku. 4) Dik :) A ted me jeste napadla novinka :) Videl nekdo vcera Na hrane ? Bylo o EU a prislo mi dost smutny, ze vetsina mladejch lidi videla jedinej/hlavni prinos EU v tom, ze odjedou do Nemecka, ci tak nekam. Myslim si jen ja, ze je neco spatne ? Clovek by doufal, ze si budou myslet a chtit, aby se to zlepsilo tady. Ne, je jim fuk, ze se tady z toho stane druhy Vychodni Nemecko, ci jih Italie, hlavne ze je moznost odjet. :(((
15. ledna 2003 - 22:26, David

2) Ja bych se jednoznačně přikláněl k tomu, že by se "to" řešit mělo a ne mohlo. Ale zároveň si troufam vyslovit podezření, že "ti nahoře" tajně doufají, že spoň Afriku vymlátí AIDS (a koneckonců třeba i Čínu - nevim, jak je to jinde, ale v těchto oblastech je situace fakt špatná a nepřekvapilo by mě, kdyby na tom jihovýchodní Asie nebyla o nic líp), v čemž jim donedávna hrál do noty i přístup farmaceutickejch firem vyrábějících léky (to nevim, do jaký míry se to týká zrovna AIDS). Tyto firmy se až po docela masivní medializaci problému uvolily dodávat do těchto oblastí levné varianty svých přípravků místo těch drahých, které běžně dodávají do západního světa. To všechno až když jim hrozilo, že se totálně znemožněj.

Dokážu si představit, že vývoj takovýho léku je drahej jako prase. Jenže ty firmy zároveň nehorázný prachy vydělávaj. A podle mě neni morální chtít ten výzkum/vývoj zaplatit po černochovi z Rwandy, kterej nemá co jíst, má AIDS a strach, kdo ho kdy sejme kalachem.

Tenhle odstavec se asi ani nedá brát jako argument, ale spíš úvaha. Myslím, že nikdo z nás nemá ani představu, kolik dalších problémů, který jsou skutečně závažný existuje - od Aljašky po Nový Zéland. Jde o to, že v TV, ani v jinejch médiích o nich není zmínka, protože prostě nejsou atraktivní. Na druhou stranu je to dobře, protože jinak bysme se asi zbláznili. Další věc je, že člověk potřebuje k životu i informace ze svého bezprostředního okolí, které sice v obecné rovině nejsou tak závažné, ale za to se ho přímo týkají. A ještě další věc je, že na všechno nebude ve zprávách čas nikdy. Fakt by se o tom daly napsat tři strany... a píšou se celý knihy.

3) Všichni (a my s Jirkou zvlášť) víme, jak český soukromý školství vypadá. To zase narážíme na problém, že zde není dostatečně široká vrstva lidí, kteří by si mohli dovolit zaplatit tolik, aby to škole vůbec k něčemu bylo. Rozvádět přístup dosavadních vlád ke školství je asi zbytečné. Zlepšení úrovně peďáku je samozřejmě nutnou podmínkou zvýšení prestiže učitelů.

4) To závisí do velké míry na tom, jestli bude vůle nějak tu situaci řešit... Na druhou stranu ale tpuju, že Německo i Itálie se ji snažej řešit už nějakej ten pátek a stejně... Ale s tim Německem (nevim jak s Itálií) to srovnání úplně nesedí. Tam totiž mladá generace z velký části pracovat prostě nechce. Jsou jednak zabezpečení ze strany státu tak, že nemaj důvod to dělat, když z podpory můžou jet každej rok na dovolenou atd. a druhak jsou od bohatých rodičů celkem rozmazlení tak, že je to vlastně ani nenapadne. Milan mi říkal, že jeho známá, která tam má hospodu prostě nemůže sehnat nikoho, komu by se chtělo tam pracovat. A nemyslim, že pltatí špatně.


16. ledna 2003 - 11:41, Miracleion

ad 2) Největší síla je v tom, že moc médií je přesně v tom, že oni vytvářejí obzory veřejného podvědomí. I přes nejlepší snahu o neutralitu komentáře je stanovisko autora obsaženo už v tom, o čem píše a o čem ne. Občas jsem naprosto překvapen, jak totální blbosti se rozebírají donekonečna ve všech možných plátcích několik dnů, zatímco jedna důležitá zpráva je utlačena někde na 5. straně dole v rožku na sedmi řádcích. S tím se ale nedá nic dělat, protože různí lidé mají různé preference, co do závažnosti zpráv (teď nemluvím o bulváru).

ad 4) Mne mrzí že mnoho mých vrstevníků chce dostudovat a "jít makat někam ven", protože to tady "stojí za prd" a aby jednou byli "za vodou". Obecně si myslím, že to je důsledek nízké úrovně národní hrdosti a patriotismu, která u nás je. Sice si všichni děláme legraci z Amíků, jak do každýho filmu cpou tu svou pruhatě hvězdnou modlu, všude jim tam visí na každý tyčí a vyrábějí dokonce bikiny s jejím motivem, ale na druhou stranu když je státní svátek, tak napadne jen málokoho dát si ji do oken (tohle je jistě dědictví komunismu a povinného vyzdobování). Já sám bych byl radši, kdybychom byli pateticky patriotističtí, protože někoho, kdo je hrdý na své češství, jsem už hodně dlouho neviděl (mimo mého bratra).


16. ledna 2003 - 14:46, jirka

2) 2 David - K tem cernochum z Rwandy, obecne - nedelal bych z nich zas takovy chudaky. Problem urcite maj, ale ne jen kvuli zapadnimu svetu. Problem s AIDS je rozsirenej od Ciny az po Uktajinu, Afriku ani nepocitam a je fakt velkej ! :(( Ale asi by se mely snazit i mistni vlady o osvetu apod. a ne jen spolehat na prachy z US a za ne pak kupovat kalachy. Chci tim rict, ze problem se musi resit, jak zvenci tak zevnitr a spolecnym usilim, ktery nejde nazorove a ciny proti sobe. Jsem presvedcenej, ze se to povest nemuze. Rozhodne ne v nejblizsich letech (desitkach). Otazka navic je jestli pro cloveka neni prirozenejsi resit populacni a jiny problemy valkou, ackoli se nam to zdat nemusi, ale prece jen jsme lovci a agresivni tvorove...

2 Miracleion - dalsi otazka je, cim jsou ty preference novinaru ovlivneny. Jeden motiv bych mel, vypada asi takhle: $ :))

3) Rozhodne problem, chce to nejakou rozumnou koncepci, pak se to postupne zlepsi, ale skokove to nebude. Ja ji nemam, takze ode mne vse. :))

4) 2 David - Zase jsme u toho socialismu... to bych si mohl hubu umluvit. :)) Ale i tak si myslim, ze vychodni Nemecko a jizni Italie jsou podobny pripady, jsou to chudy casti a nedari se s tim cokoli udelat. Ostatne u nas regionalne Most apod... Budoucnost nam ukaze, ale pokud bude socialisticka, bojim se, ze v negativnim slova smyslu nam ukaze. :((

2 Miracleion - souhlas, zase by se dalo hadat, kde je vina za poslednich 12 let, ale jinak vidim to naprosto stejne. :)) nebo mozna :((


16. ledna 2003 - 19:07, David

2) To je fakt, že je to z velký části vnitřní problém těch zemí a dokud nebudou chtít oni sami, a zejména jejich vlády, těžko nastane nějakej výraznej posun vpřed... Na druhou stranu je podle mě vina bývalých kolonizátorů, že přenesla ty společnosti z doby kamený do součastnosti, jenže oni se pořád chovaj jako by žili v době před x tisíci lety. Zajímavý je, že kolonizace Indie třeba přinesla pro tu zemi hodně dobrýho, ale tam už před tím cilvilizace byly, takže... Ale tady se pouštim na hodně tenkej led, o kterym toho moc nevim :-( A vůbec je to dost otázka pro historika... Další fakt je, že hodně těch kalachů tam přivezly rusáci v době studený války (a amíci zas M 16 nebo něco podobnýho)... A v neposlední řadě jde podle mě nejen o problém populační, ale i morální - jestli s tím západ něco udělá, když by nejspíš mohl a nebo je nechá svýmu osudu.

3) Samozřejmě že jde o $. I je i jasný, že i když jednotlivý příspěvky můžou být objektivní a kvalitní, problematický to zůstává (zřejmě na věky) o úroveň výš - jaké příspěvky se vůbec zpracovávají a jaké se do médií zařazují. A o tom právě rozhodujou $, jde o to, co lidi budu číst = kupovat || sledovat. Tady asi není o čem.

4) S tim se nemusíš namáhat, protože to není potřeba, aspoň pokud jde o mě.

Já po pravdě řeceno ty lidi (co odcházej) chápu v připadě, že na ně stát totálně bodá a nedokáže jim zajistit takový podmínky, na který mají nepochybně právo. Vědci mají tu výhodu, že o ně v bohatém zahraničí je zájem. Učitel čaštiny je na tom už hůř. A ty lidi klidně můžou být hrdí na to, že jsou Češi a ani se to podle mě s jejich odchodem nemusí vylučovat, ale taky chtějí zajistit budoucnost svým dětem a tak dělaj, co můžou (a co jim zbývá) vsadím se, že hodně z nich by radši zůstalo doma. Ale za stavu, kdy práce na AV ČR (což by měla být prestižní highclass záležitost) znamená nedůstojný platový podmínky, je prostě těžký někomu něco vyčítat. Nezbývá než doufat, že ty lidi se jedou vrátěj a přivezou s sebou něco novýho.


16. ledna 2003 - 21:27, jirka

Rekl bych, ze se pocatek jejich problemu da docela dobre prirovnat ke kampelickarum, oni v 70. letech ci tak nekdy zacali delat dirty business se zapadem, problem je v tom, ze jejich zkusenosti byly mizivy a tak investovali hloupe (jako kampelickari) problem je, ze se to predtim nemeli kde naucit, nikdo jim nerekl, co jsou rizika, jak s nima zachazet a jak se nenechat ojebat ve svete penez (opet jako kampelickari). Ted nemaj prachy, jsou nasrany, ale maj kvery... Tusim, ze to tak nejak myslis, kdyz rikas Indie, asi je to kulturou, halt se nedaji srovnavat s lovcema z prerii. Maj asi o neco vic zkusenosti a myslim navic, ze oni ani za vlady Britu nebyli uplne bez moci a mohli obchodovat apod. takze zkusenosti nabrali.:)

4) Ja vim, aspon pokud jde o tebe :))

No rekl bych, ze migrace lidi pryc muze byt v radech desetin procenta z veskeryho poctu pracujicich, proste do zahranici se dostanou a) vedci/spickovi pracovnici, tzn. hodne chytry a sikovny lidi (nebude to velka cast populace) b) lidi, kteri umi neco, ceho je v EU nedostatek (IT profese apod.). Ale kdyz to rekne 99% lidi v poradu... myslim ze tam nebyl budouci vedec vedle vedce. Budto je neco spatne, nebo to jsou samy pravicaci a vedi ze EU stoji za hovno. Potom bych si rekl, ze to tu bude ok, az komousi chcipnou. :))


17. ledna 2003 - 14:40, David

Docela hezký přirovnání, s těma kampeličkářema. Problém je v tom, že se v tom třetím světě vražděj mezi sebou (Al - Kajda & co. je zas neco trochu jinýho) . Je to teda spíš štěstí západu, nicméně je to z jejich strany trochu nelogický, když ten, kdo je stáhl je právě západ. Jde o to, že ty kmeny tam spolu válčej stejně jako kdkoliv předtím s tím rozdílem, že místo oštěpů používaj kalachy a bazuky. Nejsmutnější na tom je, že jsou to potenciálně snad nejbohatší země na světě. Je tam tolik nerostnýho bohatství, že by z diamantů mohly stavět přehrady...

No myslim, že v tom pořadu můžeš čekat právě spíš vysokoškoláka než někoho z učňáku. A možná že navíc právě ty vysokoškoláky, kteří jsou aktivnější, než ty, kterým je všechno jedno a choděj na VŠ jen kvůli tomu papíru a víc je nezajímá. A otázka je, kolik z nich nakonec opravdu odjede a kolik z nich spíš jen tak kecá a kolik si jich to rozmyslí nebo jim to nejrůznější (např. rodinné) důvody neumožní... Tu předposlední větu fakt nechápu, co je tim myšlený. Že komouši chcípnou jsem taky dřív věřil, ale po posledních volbách o to mám docela obavy. Ale těm lidem, co je volili bych normálně odebral volební právo. Tady by demokracie ve svym vlastním zájmu měla zavřít oči. Ale nerad bych z deníčku dělal nějakej politickej ring, takže bych tyhle části diskuze nechtěl nijak moc rozvádět.


18. ledna 2003 - 12:57, jirka

Neni jen Al-Kajdou terorismus ziv. :)

Souhlas, neni to tu Kotel. :)) Konec Roku Dabla. :))


Archiv všech zápisů