Nick Berg video

Pokud se sháníte po záběrech, ve kterých teroristé z Al-Kajdy řežou hlavu Nickovi Bergovi, nechcete se raději zamyslet, proč je vlastně chcete vidět? Co vás na nich zajímá? Není to hyenismus toho nejtěžšího kalibru? I Nova měla tu soudnost a odpustila si je. Vážně to chcete vidět a jdete hledat dál? Jste hnusný prasata, ze kterých je mi na blití.

Are you looking for the Nick Berg video? Are you sure you really want to watch it? Do you think, that it is moral in respect of him and his family? I don't. Why do you want to see death of the man? Why are you interested in it? There is not any information value, there is not a reason to watch it. You just want to see death and blood. It is poor voyeurism and I feel sick of you.

Přidej na Seznam
— 12. května 2004 - 20:40, David

Komentáře:

13. května 2004 - 18:33, Prase, ze ktereho je Davidovi na bliti.
Davide, hyenismus nejtezsiho kalibru je to, ze mu tu hlavu urezali. Videl jsem to, aniz bych premyslel, jestli to videt chci nebo ne a za hnusne prase se nepovazuju. Myslim, ze by sis z uvedeho videa mohl vzit i neco jineho/dulezitejsiho treba.

Ma ucta,

prase s malym "p"


13. května 2004 - 18:58, David
Zajimalo by me, co si myslis, ze se ze zhlednuti da vzit jineho, natozpak duleziteho. Skoro bych rekl, ze ti, co takove zabery vyhledavaji maji neco spolecneho s temi, co je natocili. Jejich informacni i jakakoliv jina hodnota je nulova, tahne k nim jen zvedavost, senzacechvtivost a touha videt krev a smrt. Zadny racionalni nebo moralni duvod, proc se na ne koukat neexistuje.
13. května 2004 - 23:36, Carlos
Senzacechtivost je prirozena lidska vlastnost. Videt neci vrazdu je vec, ktera lidi zakonite pritahuje. Je tam taky trochu posvatna (to neni to spravny slovo), protoze vidis cloveka, ktery jde na mista, o kterych nemame potuchy. Smrt je prirozena soucast zivota a nastesti je stejna z rukou nemoci i teroristu. Je to vec, co nas presahuje. Uz jen to, ze tady pises o hyenismu dokazuje, ze i tebe to pritahuje, ale mas dost silny zabrany ty touze odolat. Ja jsem to video nevidel, chvili jsem ho pravda hledal, ale pak jsem sel delat neco uzitecnejsiho. Urcite to hyenismus je, ale je to prirozena lidska vlastnost. Vsak i ty se jiste ohlednes,kdyz uvidis bouracku na silnici a rozhodne to neni jen proto, abys mohl pomoci. Neodsuzuj tolik druhe, ale urcite je dobre, ze ses sam udrzel.
Hrozne to musi byt pro rodinu toho muze, to jo.
14. května 2004 - 12:42, Niky
To video je na:

*cenzurováno*

A nevidim absolutne nic spatneho na tom, ze to chce nekdo videt. Je to realita sveta ve kterem vsichni zijeme, a privirat nad tim oci neni rozhodne spravne. Je to nelogicke a nesmyslne. Privirate snad oci nad tim, kdyz nekoho okradou - nezavolate policii? Privirate oci nad stojici babickou v tramvaji - sedite dal? To vsechno je realita, kterou NEMUZETE ignorovat. Jinak ona bude ignorovat vas a vy budete zit v uplne jinem svete.
14. května 2004 - 13:04, kane
Tak, tak souhlasím s Niky. Video jsem viděl a myslím si, že by to měl vidět každý, né kvůli sledovanosti na TV, ale kvůli tomu, co se kolem nás doopravdy děje a co je jen a jen skutečnost. Můj názor je takový, že jeho smrt byla zbytečná stejně tak jako smrt civilních obětí války...
14. května 2004 - 13:33, David
2 Niky, kane:

To, ze si myslim, ze neni spravne se na to koukat, preci neznamena, ze ignoruju, co se deje a zaviram nad tim oci. Kdyz se nekde stane bouracka, take tam nebezim, abych videl mrtvolu, kdyz nekomu vykradou byt, take se nejdu podivat, jakej mu tam udelali bordel a kdyz nekoho zabijou, take nejdu nakukovat okynkem do marnice. Muzu vzit tu zpravu navedomi, aniz bych se na tu hruzu samotnou koukal. Tim, narozdil od volani policie nebo pousteni sednout nikomu nepomuzu. Naopak, je to neeticke vuci rodine toho cloveka. To, co jsi napsal je uplne mimo, pletes dohromady hrusky s jabkama.
15. května 2004 - 15:54, Niky | http://www.continue.cz
Davide,proc jsi vyhodil z toho prispevku ten odkaz na stazeni toho videa? Co to ma znamenat? Proc chces ovlivnovat, co maji a nemaji jini lide videt???!
15. května 2004 - 16:23, David | http://denicek.net
2 Niky: Udelal jsem to, protoze si myslim, ze neni spravne se na to koukat. To bylo docela zrejme z toho, co jsem napsal drive. Takze mi prislo i trochu jako schvalnost, ze jsi ho sem dal. Ale to je jedno, nechci to brat v tyhle (osobni) rovine.

Co lide maji a nemaji videt mam moznost ovlivnit v ramci tohoto webu a cinim tak s ohledem na jeho kvalitu a moralni hodnoty, ktere ja, jako jeho provozovatel zastavam. Respektuju tvuj nazor a dalsi diskusi uvitam, ale pokud nekdo bude chtit videt to video, musi zkratka jit jinam, nechci tuto stranku propujcit k jeho zpristupneni. To je me pravo a pokud ty usilujes o opak, mas spoustu moznosti jinde.
15. května 2004 - 18:15, Carlos
Tak díky inspiraci, kterou mi poskytl tenhle článek, jsem si to video opravdu našel a kouknul se na něj. A musím ti Dave říct, že po jeho shlédnutí si myslím, že by ho mělo vidět co nejvíc lidí. Zkazilo mi to celý den, podruhé už to vidět nechci, ale za cenu toho jsem si tak nějak reálněji uvědomil, co se to děje za zrůdnosti. Samozřejmě se věděl, že dostat se do rukou teroristů a zejména těch islámských není žádný med, ale teď jsem to pochopil na osudu jednoho človka. Myslím, že mi to dost otevřelo oči. Něco jiného je vědět a něco jiného je uvědomit si. Já jsem si teď spoustu věcí uvědomil. Stejně jako jsem si uvědomil zrůdnost nacismu, když jsem poprvé jako kluk viděl záběry z koncentráku. Když jsem to viděl poprvé, tak v tom dost hyenismu bylo, ale teď když radím lidem, ať se na to kouknou, tak ze mě mluví docela děs ale i prozření. Není tam nic z toho, co jsem psal v minulém komentáři. Je to uplně jinak. Hrozně se mě to dotklo a hrozně mi to prospělo. Určitě cítím jistý provinění vůči tý rodině, ale myslím, že přesto by to lidi vidět měli. Ode dneška už není dění v Iráku prázdným pojmem.
16. května 2004 - 11:33, jirka
Ono kdyz uz jsme u tech zrudnosti, tak tyhle lidi v tom maji dlouholetou praxi, uz v Afghanistanu, delali "pekne" veci Rusum. Slysel jsem, ze jednou pry zajali pilota, urizli mu ruce a nohy a poslali ho zpet do Ruska...
16. května 2004 - 14:21, Carlos
Ještě něco. Možná by stálo za to přejmenovat hlavičku uvodní stránky. "Necenzurovaná fakta (jenom občas a trošičku cenzurovaná)" To by bylo myslím výstižnější ;-))))
16. května 2004 - 15:16, jirka
2Carlos: mas recht. :))) Urcite by to za to stalo, kdyby ta blba hlavicka uz nebyla prejmenovana. :) Mam dojem, ze David ve zlem tuseni temnych zitrku, radeji tu hlavicku dopredu zmenil. :) Nebo se pletu? Nevim, jak dlouho je jina.
16. května 2004 - 15:20, David | http://denicek.net
Taky me to napadlo a jen jsem cekal, kdo se ozve prvni :-) Ale vite, jak se to rika o tech vyjimkach a pravidlech... ;-)
16. května 2004 - 17:08, EX-FRIEND
NO KDYBY TAKOVYCH ZABERU BYLO VIC A VIC, MOZNA BYCHOM SI POD POJMEM VALKA V IRAKU NEPREDSTAVOVALI JEN TROSKY BARAKU A NEKDE V DALCE TUSILI TRPICI OBETI. KVULI REALNYM ZABERUM Z VALKY VE VIETNAMU CHTELA AMERICKA VEREJNOST KONEC VALKY VE VIETNAMU(TO NENI MUJ VYMYSL, TO JSOU FAKTA, KTERY TI POTVRDI TI, CO SI TO PAMATUJI A NECO O NOVINARINE VI). SKUTECNY POHLED NA TRPICI LIDI, V CLOVEKU(ZDURAZNUJI V CLOVEKU, NE V UCHYLOVI, CO SE NA TIM UDELA) TOTIZ VZDY VYVOLAVA PACIFISMUS, TOUHU PO MIRU. TIM ZE SE NA TO PODIVAS, POMUZES JEN SAM SOBE, PROTOZE SI PAK SKUTECNE UVEDOMIS, ZE NECHCES ABY SE TO STALO KOMUKOLIV. JEN SI PREDSTAV, ZE BYCHOM VIDELI OBETI VE FALLUDZI, NEBO PETI MINUTOVY ZABERY MUCENI IRACANU. MYSLIM, ZE BY PAK VEREJNOST DALA VIC A JASNEJI NAJEVO, ZE VALKU V IRAKU PROSTE NECHCE. NEJDE O TO, ZDA VYHRAJOU AMICI, NEBO NE, JDE O TO, ZE TO MUSI CO NEJDRIV SKONCIT.
16. května 2004 - 19:52, jirka
2EX-FRIEND: no mozna kdyby takovych zaberu bylo vic treba z byvalych Irackych veznic... co?
16. května 2004 - 21:19, EX-FRIEND
TO JIRKA: NO, ALE NA DRUHOU STRANU, POVAZ KOLIK TOHO VYFOTILI A KOLIK TOHO UKAZALI. VZDYT I RUMSFELD UZNAVA, ZA NEZVEREJNENY FOTKY JSOU MNOHEM HRUZNEJSI.
16. května 2004 - 21:53, David | http://denicek.net
2 EX-FRIEND: Diky za nazory, ale prosim te pis priste sve komentare s vypnutym Caps Lockem, tj. malym pismem. Diky.
16. května 2004 - 21:53, Carlos
To, co jsem viděl a napsal NEMÁ vůbec, co dělat s tím, jestli schvaluju válku v Iráku nebo ne. Já jen říkám, že se mě to dotklo a že si už pod zprávami z Iráku budu představovat něco mnohem konkrétnejšího než předtím. Ne každý boj je špatný! To, co se stalo Nicku Bergovi teď se klidně dělo za "míru" za Saddáma, v gulazích, nebo se děje i dnes v Severní Koreji a Číně! Lidská surovost vůbec není vázána válku. Díky ní to jen vyplave na povrch v celé nahotě. A srovnávat týrání vězňů v Falludzi s neliským podřezáním člověka může jen magor. Obojí je hrozný, ale myslím, že je tu dost podstatný rozdíl....
16. května 2004 - 22:22, EX-FRIEND
to carlos- ja jsem mozna magor, ale nez napisu svuj nazor, tak si o tom neco zjistim. Falludza je mesto, ktere amici rozbombardovali, kvuli tomu, ze jim tam zarvali 4 civlisti a oni chtej viniky( lec nakonec to vzdali a nechali to na iracanech). Pozor, neplest si Falludzi s Abú Graíb. Jasne ze poprava je svinstvo, ale bombardovat civilisty, kteri s tim nemaj nic spolecnyho....

16. května 2004 - 22:47, Carlos
To x-friend: Jo žil jsem v klamu. Měl jsem to popletený. No alespoň jsem se poopravil. Ono je těžký při bombardování eliminovat ztráty. Amíci se o to alespoň snaží, z druhé strany je válka vedena ZEJMÉNA proti nevinným civilistům. Anebo lidé ve WTC nebo ve španělských vlacích byli všichni vojáci?
16. května 2004 - 22:53, jirka
Tohle je prave ten problem, ty reknes, ze jsou to civilisti, jini reknou, ze jsou to vojaci v civilnich hadrech. Dokud byla valka vojak-vojak, myslim, ze moderni zbrane dovedou civilisty pomerne dost usetrit, ve chvili kdy to pojmou tak, ze se prevlecou za civilisty a pak tak bojujou, je to tezky, nakonec tohle se delo i Vietnamu a neni se cemu divit, ze to pak odsere kazdej. Ale v zasade, kdyz se clovek podiva na to, k cemu by mohlo byt ze strategickeho hlediska mit Irak demokraticky a bohaty a prihledne k tomu, ze jeden z diktatoru tahnul do hajlu, nerikal bych, ze ta valka byla hloupa vec. Jestli se to povede dotahnout do uspesneho konce je jina, protoze pod dojmem verejneho mineni, jake tu prezentujes napriklad ty, se delaji veci, podle me, polovicate. Takze ne valka, ale nasledna politika. No a nakonec se muzem shodnout na tom, ze neni svinstvo valka, ale politika, ne? :))
16. května 2004 - 23:56, Fireball
Milý Davide,
Nesouhlasím s Tvým hodnocením lidí, kteří chtějí vidět onu bestialitu. Lide MUSÍ vidět ten hyenismus, aby si uvědomili, že demokracie se MUSÍ bránit. Demokracie NENÍ něco, co je zadarmo. Smrt Nicka Berga nebyla zbytečná. Otevřela oči i mnohým Iráčanům, kteří ještě dnes pochybovali o smysluplnosti vstupu vojsk aliance. Věřím tomu, že tohle video iráckým teroristům ubralo mnoho příznivců. Zároveň otevřelo oči i těm z nás, kteří kritizují politiku, která měla za následek svržení Husajna. Uvědom si, že tyhle vraždící hyeny, což nelze nazvat jinak, dnes řežou hlavy lidem v Iráku. Když s tím nikdo nebudeme nic dělat, zítra můžou tyhle zvířata řezat hlavy třeba tady u nás doma. To přece nechceš ne? Proto to MUSÍ lidi vidět!!!!!!
17. května 2004 - 00:04, Fireball
A ještě něco Davide, nemyslím si, že špatné je, aby lidé hledali fakta a pravdu. Horší je, když si někdo z neštěstí dělá byznys. Tím myslím řady webových odkazů, vedoucích "zaručeně" k videu a namísto toho prosšpikované reklamami. Tak z těchto lidí je na blití mě.
17. května 2004 - 00:12, Fireball
A konečně:
Podle vše je video nějakým způsobem zmanipulované. Zřejmě se jednalo o dekapitaci již mrtvého člověka, protože chybělo tepenné krvácení. Video by vypadalo úplně jinak, tepenné krvacení by bylo v těchto záběrech nepřehlédnutelné...
17. května 2004 - 00:23, David | http://denicek.net
2 Fireball: Zajimave komentare, nicmene v nekterych vecech nesouhlasim.

- Smrt Nicka Berga zbytecna byla, to ze se na jejim efektu najde ex-post neco pozitivniho je jen chaba utecha. Mrzi me, ze jsem nikde neslysel padnout jednu vec - ten clovek aspiruje na to, aby byl hrdinou a vlastne mucednikem. Pokud je pravda, ze jel do Iraku pomahat (celkem nezistne, coz je celkem mozne, protoze uz pred tim byl pry za podobnym ucelem v Ghane) a zaplatil za to zivotem, zaslouzi si uctu. Dalsi vec je, ze byl varovan atd. atd.

- Jestli je video zmanipulovane ci ne nemohu v nejmensim soudit, protoze jsem ho nevidel. A myslim, ze malokdo z tech, kteri ho videli a soudi maji nejakou predchozi zkusenost pro srovnani jak to vypada, kdyz je takto zabijen clovek. A kroutim jen hlavou nad hlasama, ktere se snazi tvrdit, ze je to cele spiknuti CIA, ktere ma pomoci Bushovi atd. atd., to fakt zustava rozum stat.
17. května 2004 - 02:35, Fireball
Ano, souhlasim, kazda smrt zdraveho cloveka je svym zpusobem zbutecna. Na druhou stranu dokazu pochopit pohnutky cloveka, kteremu je vlastni pomahat druhym, protoze si nedokaze, stejne jako ja, logicky sparovat svou dobrou snahu s potencialni moznosti smrti. Proste si rekne, vzdyt chci pomoci, proc by me nekdo mel ublizit?
Ve skutecnosti maji velky podil na jeho smrti paradoxne i sami Americane, byl prece propusten po nejake dobe (za kterou se hodne zmenilo) rovnou do pekla.
A znovu rikam: tohle video MUSI videt kazdy clovek, ktery zije v chabem pocitu vlastniho bezpeci a pohrda vojsky aliance, kteri prisli zlikvidovat megamasoveho vraha, ktery si hral na samovladce.
Na druhou stranu musm taky nerad uznat fakt, ze za utokem vidi, konkretne Americani, urcitou formu zahranicne-ekonomicke politiky, tedy neco roztriskat proslou munici (jejiz dekompilace doma je drazsi nez dovoz do Iraku a pouziti k puvodnikmu ucelu) a pak to za mnohonasobek ceny v rope zase postavit. Ale s tim nic nenadelame... Kazdopadne Husajn a jeho pohrobci jsou hyeny a to video to dokazuje. Mocit na vezne a zesmenovat je, to je sice svinstvo, ale VEREJNE A PRED KAMERAMI uriznout nekomu hlavu, at uz mrtvemu nebo zivemu, to je tedy nejhorsi a nejbarbarstejsi kalibr 20 stoleti... troufam si rici, ze tito lide NEMAJI pravo na zivot mezi lidmi, mozna ani na zivot samotny...
17. května 2004 - 09:55, Gyd | http://gyd.jinak.cz
Nazor k premysleni: http://www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=865 . Video jsem nevidel, napada me jen otazka, jak rychle se po fotkach tyrani veznu objevil "protimaterial". A ted, kdyz vime, ze treba britske fotky byly podvrh...ma vubec cenu se o takovych vecech bavit? Kolik a jakych informaci se k nam dostava, da se jeste necemu verit?
17. května 2004 - 10:22, David | http://denicek.net
2 Gyd:
Jak uz jsem ti psal: no nevim teda, kdo je Vladimir Stwora, ale ten clanek je totalne demagogicka snuska picovin, ktera nestoji na nicem jinym, nez na ucelu vytvorit nejakou teorii spiknuti, ktera je navic dost krecovita :-/

vzdyt tam jedina myslenka ani veta nema sebemensi zaklad!!! Kdo veri tomuhle, nemuze uz fakt verit vubec nicemu :-/
17. května 2004 - 11:06, Gyd
David: jo, tohle doslovne jsi posilal po ICQ. Podle me nabizi dobry otazky, hlavne na konci clanku. A myslim, ze i kdyz nemusi mit pravdu, je dobre, kdyz takove otazky padaji. Hlavne je treba stale opakovat, ze nebohy mrtvy Americantam byl dobrovolne, na vlastni nebezpeci, coz sice ani trosku neomlouva nebo neospravedlnuje to, co se mu stalo, ale nerika se Kdo si hraje s ohnem...?
17. května 2004 - 11:56, jirka
2Gyd: podle me, to ze tyhle otazky padaji, ale hlavne ze se jimi snad nekdo muze seriozne zabyvat neni dobre, ale spis tragicke, svedci to o tom, jak muzou bejt nektery lidi lehce zmanipulovany kdejakou i totalne nezapadajici picovinou, kterych tenhle clanek ovsem nabizi prehrsel. A navic si jeste potom myslej, ze premyslej nad problemem. Vlastne si nejsem jistej jestli ten clovek nepise spis neco jako cosmoboy.cz, dost mozna ano.
17. května 2004 - 12:11, Gyd
jirka: ale nerikej, tys mozna bez reci prijal verzi, ze to byli nejaci islamsti radikalove (nerikam ze nebyli, ted jde jen o princip). Jak to vis? Bylo jim videt do tvare? Podle prectenyho textu v arabstine? nebo podle ceho? Ja si porad pamatuju Vrteti psem.
[no flame pls]
17. května 2004 - 13:50, Felchar
2 David: abych pravdu rekl, ze po zkusenostech s medii (jakehokoli kalibru) jsem dosel k zaveru, ze co nevidim na vlastni oci, tomu neverim. dukazy uvadene v clanku, ktery prelozil Vladimir Stwora mi neprijdou vubec krecovite, ale beru je se stejnou rezervou jako uredni prohlaseni. Takze mas pravdu, uz nelze verit vubec nicemu. BTW Nejsem nihilista :)
souhlasim s Gydem v jeho poslednim clanku
17. května 2004 - 16:49, David | http://denicek.net
2 Felchar: Dukazy?! O jakych dukazech to proboha mluvis?! Vzdyt tam neni nic, co by se dukazu byt jen vzdalene podobalo nebo si na nej mohlo hrat! Jsou to vsechno naprosto nepodlozeny, z prstu vycucany spekulace!
17. května 2004 - 17:13, jirka
2Gyd: mozna to mohl byt kdokoli, ale s nejvetsi pravdepodobnosti to byli islamsti radikalove. At tak nebo tak, urcite to nebylo, tak jak pise ten clovek, jeho naprosto paranoidni dukaz o oranzove kombineze apod. Taky by me treba zajimalo, kolik lidi videl on sam podriznutych a nepocitam hollywoodske filmy.

Dost mozna to taky mohlo byt 5 tajnych agentu vyslanych Spidlou, ne? :)
17. května 2004 - 17:58, Kano
Hmm, ted jsem si to precetl... proc se na to divame? Nevim, zdevavost? Ocekavani co to bude? To mas to samy, proc se lidi divaji jak si Japonka v primem prenosu nablije do talire odpodne zeleny zvratky a pak to vypije?
17. května 2004 - 22:10, EX-FRIEND
to carlos: jenze Amici i Spanele se dockali toho, ze je oplakali jako civilni obeti. a svet toho vskutku litoval. ale kdyz ve Falludze zemre 600 lidi a vsechny kliniky hlasi, ze jde vetsinou o zeny a deti, tak ma nekdo jeste tu drzost tvrdit, ze slo hlavne o teroristy a predem urcene cile. ja nevim odkud beres informace, ale KIMMITOVI bych neveril
17. května 2004 - 22:31, smeee
lidi,ja to vidim spatne... nevim sice,cemu mam verit,ale rozhodne neverim tomu,ze se tyto zalezitosti budou dit jen v tech arabskych zemich... nejakej arabskej ZMRD si jednou usmysli,ze by nebylo na skodu ukazat taky neco stredni evrope a mrk... nikdo nikde... jen samy mrtvi... je mi z tohoto sveta na bliti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a jestli je buh,tak at s tim uz kurva zacne neco delat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
17. května 2004 - 22:40, Fotopik
Doufal jsem, ze se k tomu nebudu muset vyjadrovat, ale co je moc to je moc...
2 Gyd: Podle mne je clanek, na nejz odkazujes, bez jedineho dukazu - nabizi jen predstavy a dojmy (oranzova mikina, nehubeni teroristi, absence velkeho krvaceni pri podrezavani).
Na druhou stranu je treba rici, ze podobny krok (to jest podvrh videa pro prekryti publicity tyrani veznu a ziskani verejneho mineni zpet na svou stranu) by presne spadal do designu akce, kterou by bylo mozno provest tajnou sluzbou dost ve smyslu filmu Vrteti psem. Je dobre to mit na zreteli, ale nenechat si tim zastrit zdravy rozum. Budu-li argumentovat dle tveho uvazovani, pak presne v duchu otazky "Kdo by na tom vydelal?" si totiz musim odpovedet, ze pokud by podvrh vysel najevo, pak by na tom prodelala jedine Americka vlada... Kazda akce tajnych sluzeb se posuzuje i z pohledu "Co kdyz se to nepovede" a nedokazu si predstavit scenar, v nemz by prezident i sef CIA kyvli na tak potencialne riskantni akci, u niz moznost negativniho dopadu vysoce prevysuje pripadny dopad pozitivni. Tohle neni dobry medialni risk.
A dale - kdybys si precetl podrobnejsi rozbory videa (napr. na strankach NY Times, coz je jiste medium dostatecne silne na to, aby jakekoliv podezreni o podvrhu publikovalo), zjistil bys, ze "srovnalosti" je vice nez zdanlivych nesrovnalosti, coz by spise vypovidalo pro pravost. Vzdy je lepsi cist clanky z obou stran...
18. května 2004 - 01:49, jimbob
fuck them all
18. května 2004 - 09:47, Gyd | http://gyd.jinak.cz
http://www.aztlan.net/berg_abu_ghraib_video.htm
18. května 2004 - 11:02, jirka
2Fotopik: presne a navic to neni jen dopad na nynejsi americkou vladu, zdisreditovali by pred celym svetem cele USA, mohli by veskere svoje aktivity povesit na hrebik, nikdo by se s nimi jiz vice nebavil (myslim, jako s celym statem).
18. května 2004 - 11:07, David | http://denicek.net
2 Gyd: Jen doufam, ze nikdo neprijde s tim, ze to video natocili u nas na balkone. Ta plastova zidle, kterou tam mame je usvedcujici! Asi takhle nejak si predstavuju "dukazy" svate inkvizice v carodejnickych procesech. To i ty "rozbory", ktere dokazuji, ze amici nikdy nepristali na Mesici jsou duveryhodnejsi. Tohle si fakt nezasluhuje komentar.
18. května 2004 - 12:06, Gyd
David: a stejne jsi to okomentoval. Me je treba naprosto jasny (a ted budu jemne ironicky), ze Arabaci v Iraku maji bezne pristup k oranzovym vezenskym oblekum, taky je mi jasny, ze si ten zminovany typek napravo pred akci vycistil tenisky, prece jen se to melo vysilat po celym svete, taky byli na Araby sympaticky vykrmeni, jak uz bojovnici v chude zemi byvaji...znovu opakuju, ze me nektery ty otazky pripadaji smysluplny (nikdy zadna vec neni stoprocetne v poradku, kazda ma chybicky, takze i v "dukazech" muze byt chyba)
18. května 2004 - 12:51, jirka
2Gyd: No jo, asi mas vlastne pravdu.
18. května 2004 - 13:41, David | http://denicek.net
Ono by se to dalo stejne dobre obratit a rikat, ze ty arabove to schvalne natocili takhle, aby vyvolali pochybnosti o pravosti zaberu a uvrhli podezreni na US tajny sluzby. A ja bych nerekl, ze v tech tajnejch sluzbach pracujou dementi, ktery by nedokazali vyrobit fake. Myslim, ze takovejchhle "chyb" s teniskama, zidlema a oblekama by se jeste vyvarovat dokazali, ne? Kdyz chci neco podvrhnout, tak si dam zalezet, aby to vypadalo duveryhodne a aby se tam pripadnej kritik nemel ceho chytnout.
18. května 2004 - 14:34, Fotopik
2Gyd: Uz bych to asi nemel komentovat, ale prece jen...
Je mozna dobre si pokladat vsemozne otazky, ale uvedom si, ze cokoliv je takhle zpochybnitelne. Ja bych se zase mohl ptat takhle - je vubec realne, ze by byl nekdo, kdo se chysta presvedcit svetovou verejnost podvrzenym videem, takovy hlupak, ze by tam pouzil vezensky mundur, ktery jasne navede vsechny na spojeni s USA? Opravdu je plastova zidle (kterou mame mimochodem stejnou na chate na zahrade - dokonce ve trech exemplarich) identicka s tou, ktera je na fotkach z vezeni? Neni fakt, ze podrezavali uz mrtveho cloveka (tj. s absenci tepenneho krvaceni) dusledkem spise toho ze se prave behem one sceny zrejme onen nestastnik pral a vzpouzel natolik, ze to nebylo dostatecne dobre zfilmovatelne, takze si to po odstupu nejake doby jen tak "zopakli" pro kameru? Je otazka, zda by se v okamziku, kdyby byli pachatele na zaberech naopak pohubli a spinavi, nenasel nejaky jiny mudrc, ktery by spekuloval nad tim, jestli nejsou az presprilis pohubli a spinavi (jakoby ve snaze dodat "hercum" duveryhodnosti). Nedokazu pochopit, jak je nekdo z videa s takhle mizivou kvalitou schopen posoudit, nakolik jsou tenisky ciste ci spinave (nehlede na to, ze to mohly byt tenisky obeti, ktere se proste danemu tryzniteli hodily a on ani nemel zabrany nasadit si je na filmovani popravy).
K tomu, ze zed na videu mela stejnou strukturu jako ta na videu se snad ani nebudu vyjadrovat (mimochodem uz samotna pritomnost zdi v zaberu je jasny dukaz, ze za kamerou stal fotograf Jan Saudek).

Abych to tak nejak shrnul - je legitimni se na veci divat z mnoha pohledu, ale selsky rozum napovi, ze jsou pohledy naprosto ujete (Neni tato kampan o podvrzeni videa snahou mimozemstanu zdiskreditovat USA pred pripravovanou invazi, ktere by se z celeho sveta jedine Amerika mohla se svou silou efektivne postavit?). Klidne si spekuluj a cti obskurni zdroje informaci, ale mej alespon dost rozumu je posuzovat stejne kriticky jako zdroje informaci oficialni.

Takze co rici zaverem - THE TRUTH IS OUT there a ani ja ani ty nevime a jiste se sami nikdy nedozvime, jak to bylo - to vi jen Nick Berg, ktery si tu znalost s sebou odnesl na vecnost, takze nechme tady sucheho spekulovani a planeho plkani a uzavreme uz proboha tuhle debatu, protoze se tim stejne zadne pravdy nedobereme (a konsenzu nejspis take ne...)!
18. května 2004 - 16:26, jazzy
Souhlasím s těmi, co si myslí, že to video by nemělo být přístupné všem. Mně stačí, že o vraždě vím, nemusím ji vidět, abych věděla, že je to hrůza a podlost.
Kolik lidí vidělo záběry z koncentráků a z válek v Indočíně a co se změnilo? Nanejvýš se zvýšil počet těch, co podporují pacifistické levičáky.
Veřejné popravy se dělaly (a v Číně a některých arabských státech se dělají dodnes) právě proto, aby přihlížející dav pochopil, že tohle se stává těm, co nesouhlasí. Veřejná poprava je ještě trest, ale veřejná vražda je děs, signál, že ani ve smrti zabitý člověk nezaslouží úctu a soukromí, natož slitování, ani ve smrti v něm nevidíme člověka, ale zabíjené podsvinče.
Až sem nás přivedla obliba Big Brother shows a ti vrazi to dobře věděli.
18. května 2004 - 21:27, Filip
Tak jsem viděl, co jsem vidět CHTĚL - tedy to video s popravou (vraždou). Je pravda, že je to REALITA, nevím ale, jestli mě to nějak zásadně otevřelo oči (asi ne, asi jsem si myslel o všech hrůzách a násilnostech to stejné - to, že to být NEMÁ)... Ve zprávách se snažím "racionálně" přehlížet mnoho krutostí a hnusných záběrů - jinak bych se zbláznil...A často to mi to JDE cynicky ignorovat. Teď se cítím... nevím ani jak psychicky, ale je mi špatně od žaludku a klepu se jak ratlík... Vše ostatní jste řekli, filozofovat -to by nebralo konce. Jdu na vzduch.
19. května 2004 - 00:30, Huszik
Tak nevím, co si o tom všem mám myslet. To video jsem viděl před dvěma dny a dva dny jsem nespal. Hodně se mě to dotklo. Je to realita, která šahá až k vám domů. Za měsíc mě bude 23 let a musím napsat, že někdy se ptám sám sebe, jestli stálo vůbec zato, narodit se. Svět je takovej, jakej je a člověk se s tím musí naučit žít. Ty diskuse o pravosti videa ve mě vyvolávají pocit, že ne všichni jsou schopni tu krutou realitu přijmout. Válku o Irák jsem podporoval z jediného důvodu. Sadámův režim páchal takové činy denně a bez ohledu na skutečné zájmy USA by se tam mohla nyní nastolit demokracie. Je tam válka, která s sebou nese oběti. Ale co je lepší, dva roky války v Iráku, nebo 20 let vlády Sadáma? Podle mě, ty položené životy za to stojí. Je smutný, že zvěrstva se dějí v Číně, Severní Korey, na Kubě. Člověk si ale dál bude kupovat tenisky Made in China. Prezident tam přijede na návštěvu a byznis zeměkoule pokvete dál.
21. května 2004 - 15:03, Honza Pohan
No, tak video jsem tedy shledl, a priznavam, neni to prvni video popravy z muslimskeho sveta co jsem videl a je to vzdy osklivy sok. Na internetu koluje jeste poprava rozstrilenim kalasnikovem, kde ovsem ten clovek evidentne zije a dycha i s ustrelenou pulkou tvare. Na tomto videu je dle meho ten popravovany uz predem mrtvy... A Davide, moc nechapu tvuj postoj, protoze je potreba aby toto lide videli a myslim, ze u vetsiny z nich se nejedna o laciny hyenismus. Jen by mozna melo byt u toho odkazu upozorneni na drasticnost tech zaberu. Smrt je soucast lidske zkusenosti...
22. května 2004 - 20:53, Filip Rožánek | http://blok.rozanek.cz/
Pokud mrtvý nelidsky řve, tak prosím, podřezávali mrtvého. Vladimír Stwora vytváří spiklenecké teorie prakticky o čemkoliv, co nějak souvisí s jeho oblíbenými USA. Jeho věta, že zvuk je evidentně dohraný a zní ke konci žensky, není ničím podložena. Kromě toho bych chtěl vidět člověka, který dokáže řvát bolestí až do úrovně zvířecího řevu. Pardon, ale tak řve člověk, kterému jde o poslední vteřiny života, ví, že s tím nic neudělá a ví, že bude popraven velmi bolestivě. To žádný herec nenapodobí. Rve to ušní bubínky a zařezává se to hluboko hluboko do morku kostí.
A těm, co si stěžují, že islámští teroristé nejsou dost hubení a je tam moc málo krve - opravdu si myslíte, že islamisté vycvičení k boji, k teroristickým operacím a k únosům by patřili mezi tintítka? Nepředstavujete si je jako ty kostnaté afghánské bojovníky, kteří sice zvednou Kalašnikov nad hlavu, ale tím jejich demonstrace síly končí, že ne?
A k té krvi - a omlouvám se všem, kteří takové detaily nechtějí slyšet, ale je nutné je osvětlit - podle toho, co tam tak zhruba bylo vidět, vrah Bergovi nejprve přeťal krční páteř, aby s sebou neházel, poté mu SKLONIL hlavu a podřízl mu jednu krkavici, pak druhou na druhé straně a pak mu začal hlavu uřezávat pod spodinou lebeční úplně.
To SKLONIL je důležité - krev by cákala pod tlakem daleko, pokud by Bergovi hlavu ZAKLONIL a tím byly podříznuté krkavice úplně otevřené. Jenže Berg byl otočen - pokud si to pamatuji dobře, nechtěl jsem to vidět znovu - NA BŘICHO a se SKLONĚNOU hlavou, navíc ho vrah držel za vlasy a tlačil mu hlavu dolů.
Takže krev sice prýštila z krkavic ven, ale hromadila se pod tělem, a prosakovala oblečením, což je ostatně i vidět poté, co islámský terorista zvedne uříznutou hlavu před kameru.
22. května 2004 - 23:50, Honza Pohan
Jeste se tedy citim povinen, protoze jsem tady zhlednuti toho videa obhajoval sdelit toto: Kdo se chysta jej zhlednout, at tak necini jen ze zvedavosti, ale at mu poslouzi jako dotek straslive reality - at si uvedomi obrovskou cenu moznosti ziti v miru, kterou nemaji lide v Čečensku, Afghanistanu, na spouste mistech v Africe, Asii... A at taky kazdy mysli jeste pred shlednutim na to, jak se musi citit tata a mama toho kluka, kterymu urizli hlavu a divalo se na to miliony lidi...
23. května 2004 - 06:11, arly
hello suckers
25. května 2004 - 13:36, Martinas
Bylo by možno ještě to video shlédnout?
Zná někdo nějakou aktivní adresu?
Nedaří se mi nic otevřít...Děkuji
27. května 2004 - 22:42, Housecat
Co pak tohle je ve jménu Koránu????????
Tím pádem jsou Arabové negramoti!!!!!

A nemají co delat v moderní civilizaci...........
27. května 2004 - 22:51, Housecat
A jeste neco....jsou to vymasteny hovada,ktery maj koplexy s toho ze se v zivote budou akorat tak valet ve srackach!!!!!Amici taky nejsou cisty, ale nesvadej to na viru....a v tom je ten rozdíl...skovavat se za nekoho.....
7. června 2004 - 14:40,
c deplorable c pa ça l'Islam
22. července 2004 - 04:53, Ayanna
Judge not,lest ye be judged. We may not agree with the preferences of some, however as long as it is not negatively effecting someone why should we care?
Are you a better person because you dont want to see the Berg beheading? Why? says who?
Are you that same motorist that will slow down to see a traffic accident? Hmmm... I think you might be. Do you watch the news? Is it entertaining or is it just informative? I think you like to hear about death, fire and destruction. Why else would you watch.
The bottom line here is, DO NOT JUDGE!
I am not a homosexual and I do not understand the want to be with the same sex when it is so clearly unnatural. But I love Ellen.
DO NOT JUDGE!
21. srpna 2004 - 13:13, max
www.ogrish.com hnusný islámský prasata,ať chcípnou!!!
7. října 2004 - 22:17, Max 11
chci jenom rici ze ty zabery NOVA nemohla dat do televize prtoze bylo pul OSME,kdy se divaji male decka atd.ale to jde stranou,ze nekdo chce videt popravu?nevim proc by mel byt vrh,,to jsou typicke AMERICKE kecy,Americane taky nemeli duvod zautocit na IRAK a presto tam hazou kazdy den bomby a nalety a umiraji nevinni lide a ne pojednom ale po desitkach denne,,ja bych rekl ze vrazi jsou aji Americane,kdyz do IRAKU Vyslali komisare pro kontrolu zbrani hromadneho niceni nenasli vubec nic jenom jednu bednu zhnilich nepouzitelnych granatu z roku 1991,a priznali ze potrebujou vice casu na prozkoumani zeme,a BUSH?my cas nemame Zitra zacina valka a bylo,tak nevim kdo je tady vrah,jak jedna strana tak druha,
7. října 2004 - 22:19, Max 11
tim nechci rict ze jsem nejakyclen dzihadu ale jen pravdu,
12. října 2004 - 10:01, domorodý chodec | http://www.bloguje.cz/blogy/pardubice/41501_item.php
pro Davida:
Informační hodnota těch záběrů není nulová. Slyšet o tom a vidět to, to je opravdu rozdíl. Nejsem rád, že jsem tyto záběry viděl. Nejsem rád, že i aktéři těch záběrů jsou lidé. Další podobné záběry jsem nevyhledával. Není proč. Jasný obrázek jsem si udělal na tomto videu. Nemyslím si, že bych byl prase. Shlédnutí tohodle videa asi udělá každému jasno. Přesto dívání se na toto video nedoporučuji.
Tvrdit však, že ti, co vyhledali ono video a ti, co v této vraždě učinkují jsou jedni a titíž, to je dost silná káva...
5. ledna 2005 - 19:37, Je to nejvetsi chudak:-(
Ja kdybych byl na jeho miste tak kricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricimkricim a krycim a kricim a kopu je a kopu je dokud me nezabijou :-(
21. ledna 2005 - 10:51, ARAVAK
odkaz pre tych co poukazuju na to aky su zvrhlici a bezcharakterny vsetci co chcu vidiet popravu na vlastne oci :POZOR aj kati na videu v rannych stadiach svojho vyvoja mali hubu plnu zvastov o svojej pravde obmedzujucej ostatnych.zostupte z nebies svojho ega a komunikujte s nami o tom co si myslite,nie o tom co maju robit ostatny na zaklade vasho obmedzeneho videnia.PS :odrezali by ste mi hlavu?
19. února 2005 - 09:59, Petr
Ja jsem to video videl, pravda je, ze jsem o tom dodatecne premyslel - nebylo mi z nej moc dobre. Pravda ale je, ze opravdu otevre oci kazdemu. Nedoporucuju je, ale kdo je chce videt staci na www.google.com vyhledat heslo: Nick Berg a je to myslim hned prvni odkaz.
16. září 2005 - 09:15, Jn
No a co? Vrazda nebo cokoli jinyho co vidis v televizi je stejny...
proc to chci videt, proto ze me to zajima... Na tom neni nic spatnyho... a nebo je? Myslim ze ne...

Archiv všech zápisů