Petice za odvolání Stanislava Grosse

Martin Malý a Filip Rožánek sepsali petici za odvolání Stanislava Grosse z funkce. Jako důvody, proč petici podepsat uvádějí:

Petici podepište, pokud vám také vadí:

  • když se premiér této země obklopuje lidmi, jejichž minulost je pochybná;
  • když premiér této země není schopen uspokojivě doložit, z čeho je financován jeho majetek a komu je za to (a čím) zavázán;
  • když je premiérem člověk, jehož titul doktora práv je opakovaně zpochybňován a pochybnosti jsou také o jeho diplomové práci;
  • když si premiér telefonuje se správkyní nevěstince a s člověkem, odposlouchávaným BIS;
  • když premiér hájí policejního prezidenta, který není schopen předložit prezidentovi dostatečně věrohodnou analýzu odposlechů;
  • když manželka premiéra nedokáže věrohodně vysvětlit, jak zaplatila veřejnosti dosud neznámý dům v hodnotě několika milionů a není známo, čím za něj ručila;
  • když ochranka a vládní vozidla vozí manželku premiéra k holiči;
  • když manželka premiéra shání sponzorské příspěvky spřátelené firmě od společností, které se ucházely či ucházejí o privatizaci státních podniků

a konečně

  • když je premiérem člověk, s jehož vládou je za půl roku spojeno více skandálů než s vládami předchozími.

A já nemohu než souhlasit a svůj podpis jsem připojil. Učiňte tak i vy!

Přidej na Seznam
— 6. února 2005 - 23:48, David

Komentáře:

7. února 2005 - 00:12, jirka
Tak jo, tak uvidime jak to dopadne. Snad se neco pohne. :-)
7. února 2005 - 12:02, Petr
No tak ono by se mělo začít asi nejdříve úplně odshora ne? od pana "prezidenta", kterej nám napřed rozbil československo a pak vymyslel super privatizaci, která nastartovala mnohamiliardový statní rozpočtový schodek, a co třeba LTO když byl ještě premiérem? Na tohle se asi zapoměl, ale že si Standa koupí byteček za milion to je rozruch! Lidi nekoukejte tolik na Novu, nebo ji aspon všechno nežerte i s navyjákem!
7. února 2005 - 12:23, jirka
Odkud si ty demagogu? Z tajnych chodeb ministervstva vnitra? Nebo si vodnik z bazenu od Standy? Nova o cely veci skoro vubec neinformovala. Dva tydny nebo jak dlouho o vsem informuji jen noviny a TV zaryte mlcely. Pak uz to bylo tak hrozny, ze i TV neco pustit ven musely.
7. února 2005 - 13:47, Petr
No ono je to stejnak veselý, se tady pokoušíte o nějakou petici, kterou stejnak nic nezmůžete :-)
7. února 2005 - 13:48, Petr
No a pokud myslíš noviny MF Dnes, tak je stejý jako kdybys to viděl na Nově nebo četl v Blesku :-)
7. února 2005 - 14:44, jirka
2Petr: docela by me zajimalo co si zac. Pokud ted jeste obhajujes socany, tak musis bejt a) socan, zavislej na sockach b) socka zavisla na socanech. Pokud si (a) pak utikej resit vase problemy. Pokud si (b), pak se mi nelibi, ze si nehledas praci, ale lozis na netu po kravinach, takze supej hledat praci. (ty jo, ja jsem tak vtipnej) :-)
7. února 2005 - 16:46, Petr
a, nejsem socan a laskavě mě k nim neřad a za b, ani socka, jsem slušnej občan a platím daně! jo a máš pravdu že lozím po blbostech když tady čtu nějakou nesmyslnou petici!
Pak nevím proč bych ti měl psát kdo jsem! Ale natolik vím, že ty body v petici jsou nesmysly, např:
když premiér hájí policejního prezidenta, který není schopen předložit prezidentovi dostatečně věrohodnou analýzu odposlechů;
nevím od kdy teda z jakého popudu (když ze zákona ne) by musel něco dokládat prezidentovi republiky?Pokud je mi známo, tak prezident policie se zodpovídá pouze a jen ministru vnitra a tento ministr se zodpovídá pouze a jen premiérovi. Nevím kde a kam do této skládačky patří prezident republiky? Jo že si tady hraje pan prezident na spasitele, to je věc jiná, alerozhodně je sprostý, že si zve někoho na kobereček, když na to nemá právo! A copak že si nepozval veřejně Mirka Topolánka když mluví o poslanci že je kretén, hm?
další bod vaší petice jo?
když si premiér telefonuje se správkyní nevěstince a s člověkem, odposlouchávaným BIS;
myslím že si premiér může telefonovat s kým chce, pokud nepáchá trestnou činnost, btw náš skvělej pan prezident si taky telefonuje s odposlouchávanýma lidma.

Takže laskavě začnětě od prezidenta a ne od premiéra, ten dělá rozruch jen doma, ale s tímhle prezidentem jsme pro smích všem!

7. února 2005 - 16:53, Petr
Btw, nechci se tady s nikým hádat, ale pořádat tady nějaký petice na něco co je malý zlo a na to co se pos..lo už dávno, myslím tedy období 89 až současnost neřešit a dávat do pořádku je horší..
7. února 2005 - 17:03, jirka
Hmm, tak ty mozna nejsi ani socan ani socka, ale si zrejme blazen. Rikat ze timhle pruserem s bytem se stal rozruch jen doma a neni to mezinarodni ostuda... Mrkev v zime...
7. února 2005 - 17:29, Petr
Jako nevím proč mě urážíš? Že tvůrci petice neznaj naši veřejnou a státní správu, viz ten bod co jsem uváděl tak se ztrapnujou jen oni sami a můžou to podepsat jen takový jako jseš ty, co dokážou na všechny strany jen nadávat a furt si ty nadávky zdůvodnovat. Jo přidej se k davu, at si zvedneš seběvědomí. Jen si příště než něco podepíšeš prostuduju vše co tam je, abys pak nevypadal blbě jako ted, když taky nemáš jasno ve všech bodech. Zdar, nebudu ztrácet čas v téhle nesmyslné diskuzi..
7. února 2005 - 17:40, David | http://denicek.net
2 Petr: Petice je zpusob, jak vyjadrit svuj nazor. Projevit svuj nazor je vzdy lepsi nez mlcet - tim se podle me clovek stava soucasti davu. Nedelam si iluze, ze to bude tato petice, ktera zpusobi trestni stihani naseho premiera, ale muze k nemu treba byt z nejake casti impulsem.

Nejhorsi je kafrani, ze to nema smysl a pritom nedelat ni, jen nadavat na pomery, jak jsou vsichni prohnili, ale kdyz se ma neco udelat, jen stat s rukama v kapsach a obracet oci v sloup. Promin, jestli se pletu, ale zda se mi, ze to je presne tvuj pripad.

To, ze i ostatni mohou mit kostlivce ve skrini neznamena, ze Gross z toho ma vyjit lepe a nebudem si toho tim padem vsimat.
7. února 2005 - 18:43, jirka
Petre, neodvadej rec od tematu, ja ti rikam, ze to nema regionalni rozsah a ty zacnes mluvit o nejakym davu. Chapu, ze si posedlej Klausem a asi do nej i doma hazis sipky, :) ale to nezmensuje ten pruser co ma Standa. Pokud by bral uplatky Klaus nebo kdokoli jinej, at jde do teplaku taktez, je mi to fuk, ale to ze se na to prijde u jednoho a u jinyho ne, neznamena, ze se to ma nechat lezet ladem. Uz to chapes? Ty tu proste vrsis akorat jednu hloupost (pripadne lez) na druhou.
8. února 2005 - 16:43, Carlos
2jirka: S tím odbíháním od tématu... tvá reakce ze 17:03, byla jeho přesným příkladem. Zkus odpovědět na otázku, proč by měl kdokoliv prezidentovi předkládat analýzu odposlechů. Tím jsem jen chtěl upozornit, že i ty samozřejmě změníš téma, když potřebuješ.
Jinak nejlíp to asi vystihl David, ale já si stejně nemyslím, že tahle petice je nutná...
8. února 2005 - 17:08, Fotopik
Ahoj všici, normálně mlčím a čtu si příspěvky a nezapojuji se, jelikož jsem povětšinou toho názoru, že můj hlas by nepřinesl nic nového nebo naopak zaniknul jako mlácení prázdné slámy. Když už se tu ale rozproudila takováhle vyhrocená debata, rozhodl jsem se, že oběma stranám trochu srovnám pěšinku (jestli si to tedy přečtou....).

Tak za prvé: to že premiér evidentně mlží o původu peněz jimiž disponuje je jistě věc velmi nemilá a v kontextu západní politiky by velmi pravděpodobně ústila v odstoupení. Ovšem spekulace o nelegálním původu peněz (ač legitimní) jsou naprosto v rozporu s principem presumpce neviny a jsou to jenom spekulace, které by jistě neměly být důvodem k odvolání do okamžiku, dokud nenabydou formy důvodného podezření...

A ted pár slov k té prokleté petici:
ad "když se premiér této země obklopuje lidmi, jejichž minulost je pochybná"
- je pravda, že nesouhlasím s Grossovou personální politikou, nicméně takové exoty, jako si vybíral mezi poradce Zeman (viz omnipotentního Sloufa), se mu přebít nepodařilo. Navíc rigidně posuzovat morální integritu lidí současnosti podle toho, čím byli před patnácti lety, je sice možné, ale ne vždy správné. Pod mikroskopem tisku za lidi pořád více mluví slova (nejen jejich slova, ale hlavně slova novinářů o nich) než činy a to není dobře. Navíc v současném mediálním rybníčku se stát "člověkem, jehož morální minulost je pochybná" může kdokoliv z nás - stačí jen, aby ji někdo dostatečně hlasitě (a klidně i nepodloženě) zpochybnoval...

ad "když premiér této země není schopen uspokojivě doložit, z čeho je financován jeho majetek a komu je za to (a čím) zavázán"
- s tímto bodem nemohu než souhlasit - je přece v zájmu premiéra nevystavovat se ani možnosti podezření z nekalých rejdů - zejména je-li v pozici, že by mu takové rejdy mohly procházet bez vyvolání pozornosti. To, že takhle lavíruje a neumně taktizuje jen podporuje hypotézy o nekalostech, což premiér musí dobře vědět. Na druhou stranu jsou také poslanci a vysocí státní činitelé, kteří snad ještě nikdy nedodali kompletní soupis svého majetku a svá danová přiznání k dispozici bdělému oku veřejnosti, ačkoliv jsou k tomu povinováni - jakákoliv zpráva o tomhle fenoménu je jenom drobnou poznámečkou a okamžitě zapadne bez jakéhokoliv skandálu, protože zřetel médií se rychle přesune k zajímavějším, krvavějším a pitvatelnějším tématům. Takže s nadsázkou řečeno - malí, "slušní" zloději či lidé s nepořádkem v osobních účtech, kteří jdou s pravdou ven, jsou pranýřováni, zatímco velcí zloději, kteří podvádí a hrabou ve velkém mohou poklidně spát, nebot se o nich nemluví. Jsou ušetřeni protahování médii, protože jejich skrytý případ tak dobře neprodává noviny a obtížně se investigativně vydolovává.

ad "když je premiérem člověk, jehož titul doktora práv je opakovaně zpochybňován a pochybnosti jsou také o jeho diplomové práci"
- hodně se týká toho, co jsem psal o zpochybnování výše - to že "pochybnosti jsou" je jen planý plk nevypovídající o ničem (všimněte si, jak alfou a omegou novinářské práce jsou dva protichůdné koncepty - přibližnost a rozpitvávání do detailů - přičemž přechody mezi nimi jsou povětšinou náhlé).

ad "když si premiér telefonuje se správkyní nevěstince a s člověkem, odposlouchávaným BIS"
- tak ted už jsme se dostali do oblasti pohádek z Ameriky a Ruska - z Ameriky proto, že tohle zavání moralizováním a farizejstvím jako v případu Lewinská, navíc termín správkyně nevěstince je hodně vágní (s trochou nadsázky by se to dalo říci o recepční v jakémkoliv hotelu či o vrátné na vysokoškolské koleji). Z Ruska pak proto, že "člověk odposlouchávaný BIS" může být klidně někdo, kdo s podvratnou ani jakoukoliv špinavou činností nemá nic společného, protože tajné služby mají dlouhé prsty. Pokud by se napsalo "člověk obviněný z vlastizrady" či lépe "odsouzený za vlastizradu", asi by mi naskákaly v hlavě vykřičníky, ale takhle si mohu jen povzdechnout nad velkohubostí pánů Malého a Rožánka.

ad "když premiér hájí policejního prezidenta, který není schopen předložit prezidentovi dostatečně věrohodnou analýzu odposlechů"
- myslím, že v tomto případě je přesný příklad černobílého vidění světa - na jednu stranu mi tahle věta vadí, ale na druhou s ní musím souhlasit. Vadí mi proto, že zjednodušuje - policie odposlouchává, protože to je její práce a jde jen tak daleko jak ji regulační mechanismy (u nás špatné! regulační mechanismy) dovolí a navíc od devadesátých let prudce stoupl počet mobilních telefonů a tím i masivně počet hovorů na obyvatele - takže v situaci, kdy jeden člověk má v telefonu klidně 150 kontaktů, znamená odposlouchávání čísel pár lidí vlastně odposlouchávání půlky republiky. Nechci to samozřejmě bagatelizovat - i mně vadí postupující "BigBrotherizace". Na druhou stranu je velmi neuspokojivé, když policejní prezident poté, co souhlasí s prezidentovou prosbou o zprávu, ji dodá natolik nekvalitní. To poukazuje na jeho neschopnost a mohl by to být důvod k odvolání. Ovšem podle mého soukromého (a neprofesionálního) vhledu se úroven naší Policie zlepšuje a tudíž mi přijde scestné z kvality jedné zprávy (kterou Kolář podle mne ani nepsal ani celou nečetl, protože má na starosti především řízení policie, ale spíše ji zadal k vypracování neschopným či nezodpovědným a ted za to pyká) usuzovat na kvality člověka, který má za sebou dlouhou a zřejmě uspokojivou kariérní minulost.

ad "když manželka premiéra nedokáže věrohodně vysvětlit, jak zaplatila veřejnosti dosud neznámý dům v hodnotě několika milionů a není známo, čím za něj ručila"
- s tímhle opět souhlasím jak jsem ostatně napsal výše o premiérově bytu

ad "když ochranka a vládní vozidla vozí manželku premiéra k holiči"
- no nevím, jestli to je naše malost, ale na západě je běžné, že manželka tak vysoce postaveného státního představitele má vlastní osobní ochranu, protože je v pozici veřejné osobnosti a symbolu - takže to, že se vozí autem k holiči není nic extra neběžného. Pokud by ji vozili nadstandardní rychlostí, asi bych si pomyslel své zejména o nutnosti takového kroku, ovšem tak jak to píší pánové Rožánek a Malý v tom nevidím žádný opodstatněný důvod k odvolávání.

ad "když manželka premiéra shání sponzorské příspěvky spřátelené firmě od společností, které se ucházely či ucházejí o privatizaci státních podniků"
- tak tohle je první poctivá Standovská špína, které jsme se dotkli - této formulaci není co vytknout. Podle mne je v nejlepším zájmu každého představitele moci obloukem se vyhnout jakémukoliv byt sebemenšímu podezření z korupce. Pokud tak neučiní, má občan právo čichat v tom šmelinu.

ad "když je premiérem člověk, s jehož vládou je za půl roku spojeno více skandálů než s vládami předchozími"
- tohle je ovšem nesmysl jak vyšitý - chtěl bych vidět, co pány Rožánka a Malého svádí k tomu, takhle arbitrárně posuzovat množství skandálů té které vlády za časovou jednotku. Počítali je snad poctivě z denního tisku jeden za druhým (doufám, že v rámci objektivity nevynechali Blesk)? A jaká je vlastně objektivně měřitelná definice slova skandál? Je skandálem i vyfocení Buzkové nahoře bez (když už jsme zabrousili k tomu Blesku)? Není snad skandálem jen to, o čem se noviny rozhodnou napsat? Nebyla snad za skandál prohlašována i opoziční smlouva? Není v našich poměrech v podstatě skandálem třeba i to, že by některý z ministrů byl slušným člověkem? (Vlastně ne - o tom média nenapíší, protože to neprodává noviny...)

No nic, nějak jsem se rozjel - tak už mlčím.
(Mimochodem, už se těším na reakce - minimálně s těmi odposlechy určitě někoho namíchnu.)
8. února 2005 - 21:35, jirka
2Fotopik: No v zasade ten text je zajimavy, ale stejne tak jako text petice a texty v diskuzi i on ma sve mouchy. :)

Asi nema smysl rikat bod po bodu komentare, protoze az na drobnosti v zasade souhlasim, ale zminim pouze princip presumpce neviny a cely jeji vztah k premierovy jak ji vidim ja.

Pro premiera je duveryhodnost neco jako pro chemika znalost, ze se leje kyselina do vody. Oboji muze byt pri jeji ztrate fatalni. :) Tim, ze neni schopny dolozit, kde prisel k penezum na byt, je automaticky v podezreni a ztraci duveru, pro premiera by to melo znamenat opusteni kresla. Tim, ze reknu nejiste, ze kyselina se leje do vody a pak se hnedka nejiste opravim a reknu nebo ze by to bylo obracene, tak se mnou moc lidi asi taky spolupracovat chtit nebude. Jenze u premiera to muze znamenat, ze s nim nebudou chtit spolupracovat strategicti partneri pro CR. Takze sice se muze nakonec ukazat, ze je cistej, ale halt ztratil neco ze schopnosti (vlasnosti), ktere na svoji funkci musi mit. Politika halt takova je, kdyz jednou udelam botu, budu se mozna muset zacit zivit necim jinym, s tim tam vsichni jdou a tak by se to melo brat, presumpce viny tam proste plati trosku jinak.
9. února 2005 - 09:01, Radek
Pro Fotopika:

Vážený pane je mi 53 let a to co píšete je kryptobolševická manipulace fakty a toho jsem si užil za let vlády komárů až dost . Tipuju že jste volil socany. Chtěl bych Vám jen říct že pokud se už objeví nějaké pochybnosti o někom z veřejných činitelů a pokud 12000 lidí souhlasí ( podotýkám že s odvoláním premiéra) s peticí , je to přinejmenším důvod k zamyšlení. Pak mě docela pobavilo že si premiér nechá blahoskloně udělat bezpečnostní prověrku !! Sakra co tam dělal !!! Jak je možné že na postu ministra vnitra a na postu premiéra je člověk který takovou prověrku nemá ?? Pak také chápu že se takový kluk může nechat oblbnout takovými pašáky na oblbování jako jste Vy a nechá se do lecčehos vtáhnozut a ztakové lidi zaměstná. Je ale dospělej a důsledky by měl nést jako chlap a ne jen a jen mlžit a kličkovat aby náhodou nepřišel o teplou židli. Je také docela humorné jak se pan premiér nechal vyfotit jsa blahobytně rozvalen v židli u svého bazénu v tričku PATRIA ... :-))
9. února 2005 - 10:23, Lída
Může mi někdo vysvětlit, proč se už dneska nemůžu dostat na stránky petice, když včera to šlo? Někomu jsou nepohodlné? Pak je to tedy jen poslední kapka k podpisu.
9. února 2005 - 11:14, Lída
Re:Lída
Omlouvám se, už do funguje.
9. února 2005 - 14:04, Nafták
Jede Stáňa po kolejích s drezínou jak lasička,
vzpomíná jak ve Strakovce býval jasná jedníčka.
Ať se snažil jak se snažil hodně na něj věděli,
boží mlýny nemaj' pauzu ty melou i v neděli.
11. února 2005 - 22:21, Klara
Hned prvni bod bych povazovala za velmi sporny. Kdo posuzuje, ze je nekdo pochybny ? Proc porad nekdo nekoho soudi za to co dela. Nikdo nejsme prece dokonaly. Vsicjni jsme jen lidi, delame chyby atd. Rikat o nekom, ze dela neco spatne, a ze by jsme ho meli odstranit.... to je moc jednoduchy. Nechci nikoho ospravedlnovat. Politice vubec nerozumim, ale tudle jsem nekde v knizce s citaty objevila takove dobre rceni. Znelo asi takhle: "Pokud chces obratit svet k lepsimu, zacni nejprve u sebe".
12. února 2005 - 11:04, jirka
2Klara: treba ti co podepsali uz u sebe zacli a uplatky uz neberou. ;-)
16. února 2005 - 16:55, klára
Jirkovi: Nebuď naivní : )
17. února 2005 - 23:23, všeobecný názor
Ve vládě vládnou špinavé kšefty,Gross na to ve své krátké době ve funkci přišel a nehodlá to tolerovat,proto byla proti němu vyvolána tato kampaň,aby jim nepřekážel,ví toho dost na to,aby se to v pravou chvíli (před volbami) dostalo na povrch a taky možná dostane, z toho mají strach všichni,kteří se ho snaží vyštvat. Kdo vůbec může nahradit Grosse,jedině loutka,která se podřídí nátlaku těch špinavců. Je snad ve vládě větší diplomat,než on?
17. února 2005 - 23:39, David | http://denicek.net
K poslednimu komentari: muehehehehe chachachachaaa!!! A vy jste kdo?! :-)
18. února 2005 - 09:56, jirka
2všeobecný názor: huehueheuheuehuehueh :)))) všeobecný názor rulezzzzz. :))

2David: Myslim, ze to je hodne nadanej vtipalek a nebo nekdo z katakomb Strakovky. :-) Neumim se rozhodnout.

Archiv všech zápisů